Školski list

42

танске болести ? Ил смо јоште мало туЈјину робовали ? Прионимо својски за изображењем и просветом, Не остајмо за другима напреднијима народима, него учимо и паштимо се да их обиђемо, или барем да их сустигнемо! И само тако ноказаћемо да смо достојни потомди наших врлвх прадедова; само тако показаћемо Еврогш да и ми имамо будућности; само тако прославићемо достојно неумрли спомен нашег просветитеља Саве, и нодићемо му вечити споменик, коме ће се клањати и дивити и посљедњи потомак српска рода и племена! —

Мисли о садашњим школсбим читанкама и предлог како 6и их нрерадити требало. (свршетак.) ТРЕћА ЧИТАНКА. Одре^ена би бнла у главним школама да се у IV. разреду чита, а задаћа би јој била да децу приуготови и тако спреми, како ће у више разреде примљена и за остале разне струке у животу људском, колко је више могуће, справљена бити. Како оне две, тако би и ова читанка два главна дела имала. У први део, ком би и овде племенита задаћа била неговање релиђиозноморалног чувства, ушли би обширнији чланци из релиђије: Еванђелија, Апостола, Жића светих, Библије, парамитија, обреда црквених, значење наше цркве, прквени сабора и др. Осим тога ушле би ваљане приповедке, лепо смишљене или из истинских светских догађаја извађене, које на морал као на најглавнији и најлепши украс људства подстичу. Између ових чланака ушле би свете изреке ил Срб. нар. пословице ил друге добре науке, са Србским народним, или другим сходним и одабраним Срб. песмама. За овим би ушло: црквено словенско читање. Као Срби православне вере, који на том језику богослужење слушамо, као сродници велике словенске гране. треба нам