Školski list

77

над возљубљеним својим Сином Богочовјеком Исусом Христом, којаје у Јордану крштен од св. Јоана предтече. Рукополагање. Силазак св. Духа на Исуса Христа сматраху апостоли са првенствујућом црквом за велику тајну пзмазања с више, па с тога и они ту тајну над посљедоватељима Христовим свршаваху, полажући им на главу руке и просећи у молитвама Бога, да би излно свете дарове на крштенога. Помазивање. Начин свршавања те свете тајне рукополагањем, замјењенен је, после у цркви са помазчвањем с в. м и р о м. Узрок томе замјењивању тај је што су епископи. као насљедници апостолских дужности задржали себа право свршавања те св. тајне, па када се хришћанство тако разшири, да они немогоше свуда доспјевати, то је установљено, да неби крштени услучају изненадне скоре смрти лшнио се милости са том тајном скопчане, да тајну може одма посље крштења свршити и крштавајући свештеник иосредством миропомазања уз услов, да св. миро (материју тајне), које је из млогоразличних мирисавих частица сложено за знак многоразличних дарова Духа светог има бити од епископа освећено.*) Свршавање миропомазања. Тајну миропомазања свршава свештеник, помазујући св. миром крштеном чело, очи. уши, ноздрве, прса, руке, ноге — произносећи уједно Форму : пттх длрл Д#х д (тлги», лминћ. Помазивање са св. миром представља нам помазивање самог Духа светог, или освећење човјечији мисли, жеља, чувства и дјела, како би хришћанин (помазаник) лакше могао испуњавати дужности хришћанске и супрот стати сваком искушавању ђаволскои.' Обилажење у круг. После свршеног миропомазања обилази крштени за свештеником трипут стол у округ, на ком горећа свећа стоји. Круг по свом облаку, неимајући краја ни конца, знак је вјечности, за то и крштени, обилазећи стол трипут у округ даје о себи знати, да ће он до смрти са горућом у срцу љубави служити богу и у њега вјеровати, еда бл се вјечног живота удостоијо и са Христом саје-

*) Воду, вино уље и друге мирисаве ствари, из коих је м и р о састављено вари архијереј са пресвитерииа у понеђељак, уторак и среду страстне седмице. После варења разлајева се у дваиајст судова. А у четвртак велики на литургији после освећења св. дарова, освећуе архијереј м и р о.