Školski list

7

Брои 7. У Сомбору 15. Априла 1869. Г ()Д. XI,

ЗВМЛБОПИС У НАРОДНОб ШКОЛИ. I. Ми живимо у времену, у коме се паром вози, мушом пише и сунчаним зрацима слика. Земл4, Што су на далеко, сада су се посредством паровоза, и брзоава чисто една другоН приближиле. Већ у дому родителБСком чуго сад дћца наша да се разговара о Београду, Будиму, Пешти, Бечу, Паризу и Петрограду; из кнвига и из новина чуго се сваки дан гласови из страних земалн, и скоро у свакоВ отм^ниои кући налази се сбирка ФОтограФисаних пред4ла и вароши, а у панорама за н^колико новчића сматраго д!ца у увеличаном виду страна и далека м^ста и градове; па напослћдку многи ће између ученика наших кад одрасту као занатлие ђаци и трговци путовати по нашоН отачбини и по страним землама. Већ дакле са ове практичне точке гледишта нуждно е да се ученици зарана упознаду са землвописом. Притом, земла е наше обиталиште, она е мати и храпителБки свега што на нбоИзи живи , па с тога е такође добро и користно упознати се с нБОме и са оним што на нбоизи бива. Но од наИвеће е важности землБопис по народну школу за то, што се нБиме д4ца побуђуго на радозналост и пажлБивост, у н4му е пространо пол^ за моћ посматранл, НБиме се памтен4 кр^пи, разум развид, и буди се чувствованб природних красота, а утврђуе се лгобав к роду, отачаству и чов^частву. Уз то 10шт уображагоћа и стварагоћа моћ налази за себе у землБОПису доволбно градива, а учен4м овога предмета изображава се и език, почем све што е д&те видило и чуло мора своим р ^чма поново казивати. ЗемлБОпис, као наука у комИ се спанго сва реална знанл, врло е пространа наука, и по томе при своИ важностн п§говов