Školski list
348
живи и кад престану живити. Уз описанил добро е да се дода по кол припов^дка или басна, у којоб се карактеришу животшЛ као н. пр. о в&рности псета и конл, о лукавству и злоћи мачкинов и т. д. Предмети се предузимаго овии редом: крава, овца, коза, свинче конв, магарац, зец, миш, псето, мачка, вук, лисица, медвед, веверица, елен, маНмун. Особито се брижлвиво има разговарати о домаћим животинниа са упутствои како их држати и ранити имамо и нашто се кол употреблгое. После свега тога валл прикупити отличителне црте еисаваца у едно и дати д1ци ШШ1 о сисавцима. (види у бр. 60. исте читанке) Од домаће живине валд учити познати кокош, гуску, патку, ћурку и голуба а по том тице певачице н селице. Пошто се све обичние тице покажу и опишу изводи се полм о тицама као оно у бр. 67. друге езикословне Читанке наше. — Гадове (амФибил) уче ученици познати на жабама гуштеровима (и зиидма); рибе што их има у нашим рбкама и барама вала живе показати и познаги их. Затим се разред зарезара учи познати на пчели, муви, и свиленоД буби. (кое се у пролеће и у лето познати уче). Напоследку уз предиете у поменутоИ читакци на бр. 80. 81 и 82. упознаго се дбца са глистом, пужевима и пиавицом, кое представллго црве и мекушце и завршуе се описание жзвотина вешто удешеним разговорои по лекнди 34, из науке гледанн (види стр. 174. великог упутсва за букварске науке). Та лекцил тек овде може м4ста имати и подпуно се схватити. Овд& приметити имам, да се у сваком трећем разреду основне школе имаго барем у маломе (кутинма) држати и ранити у Маго м^сецу свилене бубе, да д-ћца виде ц4ли развитак живота ових чудних користних животинвица, па да се особито дћвоичице, навнкну тоНкористиоН и веома пробитачноН а лагков раднви, помоћу кое могла би свака србска кућа, у оно доба кад е наНманћ полБскога посла зз шест неделл 80—100 Фр. заслужити. Природописна описанил из царства растинског могла би се овим редом предузимати. 1.) Цвеће у пролеће, 2). трешнн, вишна, шлвива, каНсин, бресква, збука, крушка, ораси и бадемм Уз то сав посао око сшша коштица, пресађиванн, различите врсте каламлена, и кресан^ вала практично показивати и ученике у тим пословима добро извештбати. 3) Дрва шумска као раст, брест, брез, букву, лвор, тополу, нсен, чам и елу. После тога да е се поам о дрвету. 4). Шипрази, као чокот