Školski list

— 134 —

рнтет, али нико не ће ауторитета да иризна. Самовласт ееди на престолу садашњега времена! Отуда агитације против власти, противљење законима, непослушност потчињених према претиостављенима, презирање цркве, школе и родитељске куће и новрх свега ужасно оскудевање иијетета ирема старешинству и према ономе, што заслужцје поштовање. Еда ли је можда нужно ове тврдње још примерима потврдити ? Само треба но нашим варошима погледати младеж, која је из школе изашла и послушати разговоре гдекојих дечака, па да се види, како се дрско и неучтиво према старијима понашају и како у том погледу унрав жалосно стојимо. Па шта бисмо од своје стране имали чинити, да ову струју непоштовања и неморалности обуставимо? Шта треба и шта мора нри том чииити народна школа'} (Наставиће се.)

РЕД У ШОДНОЈ ШКОЛИ. Ако хоћемо, да настава у нар. школи добрнм плодом уроди, нужно је, да у њој нре свега добар ред влада, јер без доброг реда нема нигде ни вал»аног рада. Навикавати дете на ред тешка је, али уједно и најплеменитија задаћа учитељева. Кад дете измалена привикнемо реду, оно ће га носле однети и у јаван живот као човек. Дакле да видимо, нашто имамо децу да нривикавамо. Чим дете први пут у школу дође, ваља му одредити место, где ће седети и ово место несме дете без учитељевог знања да мења. Исто тако мора дете сваки дан у одређено време у школу долазнти. Ако се случајно задоцни, мора то пред учитељем оправдати. Књиге и остале опреме треба да држи чисто иуреду и да само оно у школу носи, што му за тај дан треба. Играчке и друге непотребне ствари несме дете у школу да доноси, а ако које дете таке ствари и донесе, учитељ треба да то одма од детета одузме. Ако дете донесе јела у школу. треба му то јело одузети дотле док настава траје, јер дете неће иначе на учитеља, него на јело мислити. Нека учитељ не допушта, да дете за време предавања сваки час воде пије или на поље излази. Нека привикава учитељ децу још и на то, да потребне ствари незаборављају код куће, исто тако кад нолазе кући, да иеосгављају ништа у школи. Ако дете какву потребну ствар код куће заборави, учитељ треба да га љубазно оиомене; опетује ли се тај неред поново, то онда нека га учитељ строго нред целом школом укоре због његове немарности.