Školski list

ј». 1б, Ж Р о Л\ 1 о и у 1.5, свптвмвра 1§'8о . ТрОД.' iii,

„ШК0Ј1СКИ ЛИСТ" издазп сваког 1. и 1б. у меоеду. Претпдата је за цеду годину 3 ф ., за 4 згесеца 1 ф . а за Србију 8 динара годишње. Учитељи, који имају маљу цдату од 3.00 ф ., богослови и приправници добијају лист у пола цене. Дописи и претпдата шаљу се : Уредништву ,, Школског листа" у Сомбор.

КО ТРШ ДА ПРЕДАЈЕ НАУКУ БЕРЕ У СРП. НАР. ШКОЛАША ? /7%. сведочена је истина, да је религиозно-морално васиитање младежи главна дјел, која се у народној школи постићи ЈЈ има. Према томе је и настава у вери и благонравности једно од најважнијих средстава, којим народна школа може религиозно-морално васпитање дечије подпомагати. Настава ова треба да је тако удешена, да ностепено и са природом сугласно а на основу слова Божијег и науке св. цркве развија све душевне снаге детиње упознавајући децу са главним истинама христнјанским, и уиућујући је богоугодном животу. Настава у вери у народној школи неда се одвојити од васпитања, и по томе народни учитеша нредавао он науку христијанску или непредавао, свакојако мора служити деци за образац и узор побожности и свију врлина, а уз живот његов, треба да му и речи и ноуке и савети свагда и у сваком с.лучају у сугласности стоје са верозаконским и моралним исгинама. У којој школи није тако, у тој се право религиозно-морално васпитање постићи не може. Нема сумње, да настава младежи у вери и религиозноморално васпитање уопште, у прво.ј линији спада у дужност свештеника, јер њихов је управо главни позив да људе нримером, науком и саветима приводе к Богу; њихов је задатак у цркви, у кућама својих парохијана, у школи и на сваком месту учити и иросвећивати људе у духу науке еванђелске, и с тога су од нрастарих времена ностављани свештеници за катихете т. ј. вероучитеље у школама, где учитељи нису били Христијани, или су били Христијани али друге које вере, или где учи-