Školski list
— 323 —
одмах наћи кад устребају. Са добрих примера најбоље се рачун научи. — Најпосле за наше учитеље немамо ни даиас праве рачунице са означеним правилима различних рачунских видова, а без тога се лака она правилца у часу забораве (осим ко ненрестано рачунска посла има), па кад се забораве, онда је без књиге тешко радити. За то да се сад писмено иозову дотични проФесори, да за годину дана поднесу рукописе, да се за школске књиге прогласе, а онда ће се већ наћи и накладника. Појахве црквено треба у обе ове школе да иде боље. У Сомбору је пре бол>е ишло, док је течај 2 год. трајао. На појање мора се у обе школе овемногојача иажња обраћати. Дотични проФесори, ако нису доста строги, морају се усилити, да буду на ово много строжији; ако нису доста тврди у методу, морају се потрудити, да буду у том тврђи ; ако немају доста часова на ово, мора им се по 1 час додати, само појање мора ићи боље и не сме се напуштати из узрока врло важних. Зацело је лошем појању криво и омаловажавање овог, као и осталих црквених нредмета, које хоће и у учитељску школу да се увлачи. Па баш за то се има свом снагом на супрот стати, јер то би одуд имало много грђих последица, него кад би с друге стране долазило.' При примном испиту ваља сгрого иазити на то, да онај, ко хоће да буде за редовног принравника примљен, има гласа за појање и певање, и ако у ког неби доста устројен био, да се преда учитељу хармонијског певања, да с њим шкалу истерује, док му се глас не ишчисти и не постане виткији, — или у противном случају, да се одмах па крају I. год. искл^учи из редовних ученика, и да му се и стипендија одузме, ако је има, и да се такав не може ни оспособити за учитеља, јер појање није нужно учитељу само за цркву,