Školski list

— 178 —

кроз цијелу годину осјећати велики губитак. ТПто се тиче ирвог: „да је учитељ пред своју женитбу у таквом стању, да је сасвпјем неспособан за умни рад", то нема никаквог основа. Ако има таквих, којп нред своју женптбу признају своју неспособност, по мом мнијењу неспособни су за гаколу за свагда, јер гата ћемо рећп, ако је такав учитељ јога прије но што је искусиотегакоћу сво1М103пвадоиустио да, — као што г. „Живојин" мисли — Амор рашпри своја крила над њим, иак околпости пли ма гата друго пе допугатају му да дође до своје цијељи, — зар непрестано да је иеспособан за гаколски рад? такавбољеје нек' сам себи рече : нијесам достојан па пек остави, да није на гатету другима. Алп свијесну учптељу у таквом сгању савјеот његова биће најокрутнији стражар и никад му неће доиустити, да заборави гата је. Г. Живојин иродужава: „да, особито ако се учителшца уда за учитеља, гато су вели пагае учитељице добро схватиле (!) гаколска настава неће много гатетовати, јер ће је у врпјеме одсуствамуж-учитељ замЈенити, н ако је за неко вријеме и он неснособан." Неспособан иеспособна да замјене!! Г. Живојии показао се је овђЈ недогал,едан, јер је заборавпо, да је већ рекао, да за то вријеме учитељ је сасвијем несиособаи за сваки умни радј а у опгате замјењпвати у том погледу значи од једне нггете иравити двије. Јога горе јс ако се учитељица уда за неучитеља, па се у том случају ослони на свог колегу (ако га има?), који ће је врло лијено моћи замјеиити, акосујога гаколе, мугака од женске одијељене, гато је данас већином. Замјењивање је на штету школи у сваком случају, тијем вигае, кад неспособност учитељичина као гато рекох траје по вигае пеђеља. Према томе : „ учитељица, чим се уда, па гитету је школи и треба да се отклони" А гата да рекием за матер-учитељицу ? Прије свега треба да потнуно схватимо тегаки позив материн и да завиримо у срце њезиио пак ћемо се увјерити, даје већ сама природа матер опредијелила својој дјеци. Док је дјете још на грудима материним, сама природа налаже јој да пепрестано лебди над њим (што г. Живојине не значи носати дјете из буџака у буџак!) Или можда да га преда неискусној и неосјетљивој дадиљн ? Мати, која то учппи, не осјећа „матерњу" љубав према свом дјетету, и кад је таква ирема своме, какву љубав осјећаће опа онда према туђој дјеци? — А кад се дјете