Školski list
- 26 —
деца знају шта је иравда, љубав бдижњему и доброчивство, то иека она буду сведоци, да ми то љубимо! Изнесимо јој свако неправедпо и немилостиво дјело пред очи, онако какво је, да се она од љега гнушавати морају. Радујмо се са њом сваком добром дјелу и непуштајмо од нас потребне и ожалошћене без утјехе! Избегавајмо са речма нонашањем и радом све оно, што би децу могло на лакомислене мислн и захтеве навести. Покажимо, да се можемо и од оних страсти уздржати и без њи бити, које би нам иначе нријатне биле. Не поступајмо сурово са онима, који су нам покорност дужни, и иокажимо да их за браћу сматрамо! Опраштајмо онима који су нас увредили, и нетражимо освете над њима! Ако тако, драга браћо, радили будемо, то онда можемо нред сваког човека изпћи и рећи, као што је пророк Исаија рекао: „Ево ја и деца коју ми је дао Бог." (8., 18.)
ИЗВЕШТАЈ о раду поджупанијске учитељске скупштине вировитичке. (Продужење ) Иззеститељ чита редом резолуције, које гласе : 1" „Приговори да пучка школа градивом науковне основе прописане наредбом високе кр зем. владе од 24. коловоза 1875. бр. 2949. преобтерећује школску младеж оправдани су с педагогичко-дидактичкога гледишта." 2. Да се ти приговори уклоне а циљ се народне школе не промаши треба у науковном градиву провести ове промене: а) Нека се у науковној основи пропише иримерено градивт за зорну обуку. б) Код ч .таша за II. разрзд нека се из науковне основе испусти умно читање и језикословно разлагање штива." 3. „Од нословних саставака нека се узме: рачун, намира и задужница." 4. „Уз непромењено словничко градиво прописано за II разред, нека се узме: властата имена, склањање им?на без изнимака, разлика измећу известних и неизвестних придавника, склонитба заимена и бројника, глагол трајни и довршни, три главна времена, разширена изрека и правопис. Ово словничко градиво нека се размерно подели на ноједине разреде." 5. „Из земљописа нека се проучи наша домовина и наш народ, нека се упознаду сусједне земље и народи, и сномену покрајине, којима управља наш прејасни владар." 6. „Из новести нека се упознају најзнаменитије особе нашега народа. Ј 7. „Из нриродоииса нека се узме у III. разреду од домаћега природописа: животиње користне и штетне господарству, господарске билине