Školski list

— 174 -

нела би се огромна штета и онако већ јадном занатлијском сталежу, а што је још главније, одвраћала би се земљеделска деца од правога им иозива, који се састоји у „узорном господарству." Основне школе нек остану какве су сада, а учитељ нек нодстиче ученике да сами праве, што им се свиди, од : дрвета, прућа, сламе, ал не треба дете привезати за те послове, јер је онасно но његово здравље. Противан је увађању ручнога рада у основне школе за мушкардз са ових разлога: 1. ТПто је народ наш земљеделски, те да им деду за тај сталеж ириправити ваља. 2. Да би се оваке индустријалне радње завести могле, ваља се томе раду више година носветити, а усавршиће се научник само код вештог занатлије. 3. Што оваке радње у најскромнијем смислу захтевају новчане подпоре, које иначе једва добивамо за најнужније потребе у школи. 4. ТТТто би се ученици одвраћали од сада проиисаних предмета и радије се које чим бавили. 5. Што би још в.Јше њих школу нанусткли умножавањем премногим бројем часова. 6. Напослетку, што је за учитељство превелико бреме, премда већ и сада једва савлађују прописано. (Свршиће с.)

РАСПОРЕД ЛЕКЦИЈА у другом разреду србске народне школе (на основу палавног плана за србоке народне учитеље гзданог од вгс. срб. нар. Школоког Савета псд 6. (18.) Јулија 1878. бр. 31.). (Продужење.) II. Србски језик. А) Очигледна настава, читање и писаае. Четвртога месеца: Прве нед еље: У часовима за очигледну наставу: а) Разгов^р о човеку и о деловима тела човечајега (по садржају бр 65. и 66.). б) Посматрање главе и њених делова (по бр. 67—72.) За читање: 1. Дете и човек (бр 65.). — 2. Створ тела (бр 66). Одсек 1. 2. и 3. — 3. Исти иредмет. Одсек 4. и 5 уз разгов>р о деловима тела човечијега. 4. Глава и лице (бр. 67). — 5. а 6 Очи (бр. 68.) уз очигледну наставу и поуку — За учење на памет: „Ево имам два ока у глави" (стр. 48.) — Око у загонетци (бр. 69.) за загонетање, сравњивање и ногађање. 7. Ухо уз очигледну наставу и поуку (бр. 70.). „Ево имам ува два" (стр. 50.) за поуку и учење на памет. — 8. Нос (бр. 71.) уз посматрање, разговор и сходну поуку. — 9. Разговор о телу, о глави, оку, уху и носу, уз сходне поуке и нонављање стихова о оку и уху. — Понављање прииоведака на броју 42. и 43. — За писање: 1. Док се човек чува и Бог га чува. — 2. Здравље је највеће богатство. — 3 Људи се не мере пеТ)у, већ памећу. — 4 Ради па ћу ти и ја помоћи, вели Бог — Велика писмена : Л Р. Н. Ф. Друге недеље:Из очигледне наставе : а) Посматрање ока, уха, носа, уста, језика и зуби, и разговор о њима (бр. 63—72.). б) Разговор о трупу, кожи и ноктима (бу. 75—76.). — За читање: 1. Уста, језик и зуби (бр, 72) Одсек 1. 2, и 3- — 2 Истога предмета, одсек 4- и 5