Školski list

— 127 —

тином, а особито свпјом жарком љубави и одушељењем, за кратко време, од три четири године, као неком чаробном палином, преобразив и из највеће запуштености у цветуће стање поставио, те су се оне већ у то доба могле мерити са најбољим школама просвећених и најнапреднијих народа европских. Др. Ђорђе Натошевић је још 1858 године из темеља преустројио србску учитељску школу сомборску, и дотле није мировао, док је није у добар ред довео и о бољем снабдењу њених учитеља постарао се Др. Ђорђе Натошевић је 1858 године уз припомоћ неколико пријатеља покренуо „Школски Лист" и у њему особито за првих једанајест година, а и касније најкрасније поуке и упутства давао учитељству и свештенству, обштинама и поглаварима обштинским. ■ Др. Ђорђе Натошевић је писао кратка и обширна упутства за учитеље, која су у нас до данас најпрактичнија; јер се у њима прецизно казује, шта треба да учитељ ради и како треба да ради у школи народној, да му настава васпитна буде и добрим плодом уроди. Др Ђорђе Натошевић је 1857. године у Темишвару, Вршцу, Кикинди, Сомбору и Новоме Саду на првим и најважнијим зборов ма учителЈСКим држао духовита предавања о настави и васиитању, о држању школе и о запту школском. Под његовим надзором и по његовим упутствима држан је у србској учител.ској гнколи Сомборској шестнедељни течај од Видова дне до Преображења 1858. и држани су четири-недељни течајеви учитеЈБски године 1859. и 1860. у Сомбору, а у исто в >еме држали су нод његовим надзором и по његовим унутствима учитељима нредавања о новом методу: покојни Севнстијан Илијић архимандрит хоповски у Ср. Кардовцима и прота Мејић у Пакрацу, и обдржавани су тада свуда под његсвим личннм председништвом испити учитеља у новом методу. Сљедећих година држао је Натошевић учитељске зборове ове врсте у Будиму и у Мухачу, и за првих година својега падзорничког рада прегледао је он више пута не само све школе србске у негдашњој дичној Војводини. него и све србске школе у Славонији, а доцније и оне у Будимској дијецези; свуда неуморно учећи учител,е и поправљајући стање школа и наставе. Свуда и свагда био је он и показивао се као најбољи пријатељ школе и учител^а; трудио се да оствари савез између