Školski list

— 8 —

драгоценије благо на свету, јер све друго може се човеку одузети, ал име поштено никад ни до века. Световао их је, да се чувају греха, да друге људе не вређају, и да не враћају зло за зло, већ да у слози и љубави живе, јер без слоге и љубави нигде среће ни напретка нема, јер се само сложним, заједничким и споразумним радом и највећа и најтежа дела остварити могу. Па је зато и зазађену браћу своју измирио. Па сећајмо р е и ми тих добрих дела и поука св. Саве примимо их к срцу своме, те улућујмо и нашу децу, нашу младеж, да се и они по тим речима владају. Заоађујмо у млађана срца својих потомака још из најранијег детињства све врлине, које човека човеком чине. Учимо их: да поштују старије, да буду послушнн, јер је нослушност извор свију врлина. Иривикавајмо их да буду вредни н штедљиви, смерни и искрени, да истину зборе н право да творе, да љубав и штовање међу собом имају, а више свега да благога Бога љубе и штују, да се Њему моле и да у Н>ега тврду веру и уздање имају. Само онда, ако будемо у срца своје млађане узданице ове врлине брижљиво укорењивали н њима их очеличили, моћи ћемо мирне душе и светла образа рећи, да смо своју родчтељску дужност савесно нзвршнли и оној великој задаћи, коју родитељи у погледу васпитавања деце своје имају, у пуном смислу одговорили. — Тако радећи положићемо чврст тем,ељ срећи и будућности деце своје и народа свога, а п нама самима биће то на корист и на радост, на дику и понос. Васпитање детета почиње одма од рођења, које не треба одлагати, као што многи родитељи не знајући неупутно одлажу, јер српска пословица вели: П1то дикла навикла. И младо се дрво савија. Има пак многих родитеља, који виде погрешке своје деце, али неће да их одма у почетку у клнци њиховој од своје деце одклоне него веле: Нека га, нек проводи своје детињсгво, неће он бити такав, док буде зрелији, поправиће се он. — Алп такови родитељи, који тако говоре, не помишљају, да је навика једна мука а одвика две, те колико својом нехатошћу и равнодушношћу у извршивању своје најважније родитељске дужности шкоде и себи и деци, а отешчавају рад школи, јер ова место да наставља даље започету зграду око васпитања школске младежи зидати, мора прво