Školski list
„Ако је учитељ енергичан, поћи ће му сваки па и најтежи посао за руком." — Детету ћеш развити разум овако: Покажи му све школске намештаје, реци му од чега је што, ако не зна; али увек га питај да он сам каже: од чега је, који су делови, каква је боја, где стоји, како стоји, нашто је, је ли корисно, и још му згодну приповетку приповеди, или му песму изговори, по могућности научи га на памет, задаји деци да решавају срп. нар. загонетке, које не могу решити реци им, деца ће се чудити како то, да они нису могли погодити. Сами ће они тражити слпчности оне загонетке са одгонетком, те ће настојавати да се они сами сете. Показуј им разне ратарске справе, те их опет питај на што згоднији начин и држи се правила за питања. — За ствари и животиње, које им не можеш у природи и природној величини показати, настој на том да набавиш добру слику оних ствари које ћеш им показати. Но најбоље се разум детињи развија при рачунању, но само при оном рачунању, где се постенено ум развија т. ј. где се од ближег иде к даљем, где се од познате ствари и познате количине иде к непознатој. С тога треба добро пазити, како ће се детнње умне способности пробудитн и сав његов дар применити на општи живот да са примљеним знањем може ступити у живот, што ће му од преке потребе бити. Нико не зна на што ће га судба одредити, иа ако је још у школи занемарио свој дар и своју моћ схватања, неће се никад и нигде моћи у животу окретати као разумаи човеи , нити ће моћи пристајати уз оне људе, који буду говорили о стварима где треба чист и здрав разум, добро разумевање, да схваћа да може сам свој суд изрећи онако, како треба и како и сви остали разумни људи тако исто схваћају. 4. Ради умерено. „Ко полако иде, даље доће", вели опет срп. нар. пословица. Искуством човек постане паметан. А да је искуство најмоћније средство, о том се можемо лако уверити из обичног живота. Колико год места прођеш толико ћеш више знати, јер ћеш свуд нешто друго видети. Из искуства се у школском раду може видети и ово: учитељ који брзо прелази са предмета на предмет, занемари свој рад те изгуби вољу на даљи рад. Ко брзо трчи брзо се умори и то тако, да кад се умори, ма да је обишао оног који је за њим полако ходећи заостао — мора сести да се одмара, међу тим га је онај стигао а нџје се уморио те га још и обиђе. Не треба се журити с наставним градивом бојећи се, да се неће ни свршиги. Распореди цело наставно градиво на месеце, па онда на