Školski list
- 56 —
наставу унапредио и што је најглавније ненриметно их навикао на самосталан рад и начин истога. Делајући тако у прва три разреда, у четвртом при српском језику није нужно, те ја и не радим. Овде деца имају већ толико вештине читања и душевне мо^и, да исто и сами ураде са заданом лекцијом. Но и с њима радим зборно читање при славенској и мађарској пролекцији, тпто боме и приметих да је и саветно чинити. Такође нам вељу корисг донесе зборно читање код реалних студија (? Ур.) као предснрема учења на изуст. Особито пак за нас, који имамо више разреда заједно те мањкамо временом можда ненаучено у школи надокнадити, пропустивши 3 - 4 и више дана размака. Одмах у III. разреду при учењу земљописа (где се учебник употребљује) гто приповедању жељеног нам задатка, узмемо учебник, те по правилима зборног читања увежбамо исто добро; давши им упутства, воље и лакоће за код куће научити. То, и тако исто делам и у IV. разреду при свим предметима (па и катихизис) држећи се строго онога, да ако човек нешто разумети хоће — мора га добро знати, а још тим пре, ако то и другом саопштити жели. Не учинимо ли пак тај посо у школи, много дете (особито умно споро) почев тек код куће да чита, поплаши се*): „ја то не могу научити", и не научи, а тиме смо боме одма одбачени временом. Зато, заједно са писцем прошлог чланка, упозоравам браћу на употребу зборног читања, јер ће нас оно сачувати од многе несугласице са домом ; истина отештати наш лични посао, али олакшати напредак, — осигурати цељ наставе нам. П. Т. РАЗГ0В0РИ С ДЕЦОШ. Пише: Душан ђуриЂ, учитељ ооечки. (Наставак.) 6. Одело и обућа. Реци ми Влајко шта радиш у јутру кад устанеш ? (Молим се Богу, умијем се, обучен, обујем се и очешљам се). Шта облачиш на се ? (кошуљу, прслук, капут, чакшире). Како се зове све то једним именом? (одело). Шта обуваш? (ципеле, опанке). — Од чега је кошуља? (од платна). — Знате ли како постане платно ? Ја ћу вам казати: 1
*) Баш речи једнога