Školski list

— 108 —

аие1етеп1: Г т^ге! (1е8 ероих, та1§ 1а саизе еоттипе (Зе 1оиа 1ев ћотте«, дие 1а риге!;е <1и тапа^е пе 8011; ро1п1; а1(;егее. Сћадие &)18 дие <1еих ероих в' ипЈ88§еп1; раг ип поеи(1 8о1еппе11, 11 1п(;егУ1еп1; ип еп^а^етеп! ЈасИе (1е 1ои1; 1е ^епге ћитат с1е ге8рес!;ег се Иеи васг^, (1' ћопогег еп еих Г ишоп сопји^а1е. (Еа пои^еПе Ш1оЈ8е. Тго181ете Рагие.) Није у том само интерес супруга и војна, већ је у том невоља читавог друштва људског, ако нам бракови нијесу чисти. Сваки пут, када се двоје брачних другова сједини у свету свезу, онда у томе судјелује шутљива али важна обвеза читавог рода људског, обвеза, да се има тај свети вез штовати и частити у њему брачна заједница. Жалибоже вазда се на ту светињу одвише м^до пази. Бракови се склапају без икаке помисли на светињу тог чина. Посљедице видимо жалибоже жалосне и пречесто. Читав узгој дјевојака наших ваља да има ову узвишену сврху пред очима, а је ли збиља тако ? !.. . Жене нијесу мушкарци и противно томе мнијење, ваља као кобну Фикцију прије свега напустити у сваком ријешавању питања о еманципацији жене, вазда ваља добро разликовати, што припада једном и другом сполу, а што различитим СФерама једног и другог. Много што шта дакако да ће се различито приказивати на различитим културним степенима и према различитим друштвеним уредбама. Жена интелектуално развијена, а срца неузгојна, неоплемењена, може да буде зли демон ономе друштву, коме припада. Примјер таке једностране наобразбе јееу руске нихилисткиње. Главно својс1 во, које ваља упоредо с науком и на основу науке у жене развити, треба да буде племенита и отмена душа са свима украсима женскога срца. Тако и никако другојачије ! Бањалука, 1899. ПОСВЕЋЕЊЕ Б&ЧКОГ ЕПЕСКОПА. Јавили смо у евоје време читаоцима нашега' листа, да је Свети Синод изабрао а Његово Величанство потврдило избор високодостојног гооподина архимандрита МитроФана Шевића за епископа бачког. Свечана епископска хиротонија обављена је у карловачкој катедралној цркви у недељу 4. јулија о. г. У очи тога дана одржана је мала вечерња, после које је било „нареченије" за епископа. Вечерњи и иареченију присуство-