Školski list

— 22

I. р а з р е д. Ученици у I. разреду уче најпотребније молитве на црквено-славен. ском језику. II. разред. 1. Задатак : Ученици се уиознају са црквено-славенском азбуком и вежбају се у читању нојединих речи, изрека, нознатих молитава и символа вере на црквено-славенском језику. 2. Наставно време : Седмично 2 получаса неносредне наставе и 2 иолучаса посредне наставе. 3. Помо&на средства наставна : Црквено-славенски буквар за основне школе од Натошевића. — Штица црквено-славенска, издана од Шк. Савета. 4. Расаоред наставног градива : Сеатембар и октобар: Познавање нисмена славенских, која су једнака са српскима. (Страна 3—8.) Новембар, децембар и јануар : Познавање писмена славенских, којих у српској азбуци нема. (Страна 8 —10.) 1. и 2 'к, 3. л"к, и^к, 4. к>, лм- 5. инз, и V. 6. м и Ј. 7. га8. а . 9. лд и иа. Фебруар и март: 1. и 2. и 3. 1И 4 ми, 5. § и о. 6 и 7. а 8. и> и 9. остало. — Учење славенске азбуке, са означењем имена. Аарил : Примери за прво читање. 1. а) Хришћанске врлине, четирп главне врлине, тајне новога завета и дарови Духа Светога, и б) Молитва Господња и Богородице Дјево. — 2. а) Плодови дарова Духа Светога и дела милости телесне, и б) Молитва јутарња. — 3. а) Дела милости душевне, и б) Молихва пре ручка. Мај: 1. Символ вере (1. и 2. члан). 2. Символ вере (3 — 6. члан). 3. Символ вере (7. и 8. члан) 4. Символ вере (9—12). Јуни : Вежбање у читању већ свршеног градива 5. Наставни иостуиак : Како при читању појединих речи, тако исто и при читању реченица има се особита пажња обратити на разумевање прочитанога; непознате речи имају се на српском језику протумачити и по могућству учити на памет. Код оних нисмена, којих и у српском језику има, учитељ ће исга славенска писмена сравњивати са српским, — а код оних писмена славенских којих у српском језику нема, учитељ ће представити иста најнре на табли, за тим нак показати их на штици; иосле тога ће под односним писменом најпре сам јасно и разговетно прочитати поједине речи из буквара, тумачећи уједно и значење им, за тим ће сами ученици прочитавати исте речи са разумевањем и нанослетку ће учитељ задати ученицима, да се на получасовима посредне наставе још вежбају у читању тих речи, које су већ научили читати. Фебруара и марта месеца на крају свакога нолучаса црквено-славенског читања учиће ученици постепено црквено-славенску азбуку напамет. Месеца априла градиво за читање, назначено под б) предузима се на получасовима посредне наставе и ова настава служи за утврђење већ дотле научених молитава.