Školski list

Децембар : I.—3. Разговор о особинама иредмета (цо л. 7.) 4.—6. Разгоиор о особинама нредмета (ио л. 8.). Јануар: Понављаље п утврђење свршеног градива. Фебруар: 1.-4. Разговор о телу човечијем (цо л. 11.). 5.—8. Разговор о телу човечијем (по л. 12.) Мчрт: 1.—3. Описивање и ^азговор о деловима књиге (по л. 14.). 4.—6. Табла и таблица (по л 17.). 7. и 8. Сто и столица (по л. 15.). Аирил : 1.—В. Разговор о редним бројевима (по л. 18.). 4.—6. Разговор о радњама људским (по д. 20.). Мај : 1.—4. Разговор о радњама људским (по л. 21. и 22.). 5.—8. Разговор о радњама људским (по л. 23. и 24.). Јуни : Понављање и утврђење свршеног градива. 5. Наставни иостуаак : Ученици вежбају се да из речи, што сваки цут науче и понове, састављају мађарске реченице, и да на мађарска питања учитељева мађарски одговарају у потпуним реченицама Учитељ ваља да се слободно служи наведеном спомоћном књигом, те црема приликама наших школа сам да изради носебни наставни план за сваки час наставни, пошто у том ногледу наведена књига не удовољава свим захтевима и потребама наших основних школа. У неподељеној основној школи разговор мађарски уз очигледну наставу водп се са ученицима П. разреда, а ученици I. разреда пазе у слушају кад учитељ обучава ученике П. разреда у мађарском језику. (Наставиће се.)

КМЖЕВНИ ПРЕГЛЕД. Нашу слабу иедагошку књижевност гледв обуке у науци вере, обогати нам впреч. госи. Ј. Борота са своја два делца, која је у последње доба издао. Летошње му дело: „Шта нам прича Библија" — градивом је тако подесно, одмерено ; језиком тако просто и деци схватљиво; диспозицијом — у опште речено — тако сређено, да се заиста свакој школи најтоплије препоручити може. Дотична књижица за наставнике 1-вог и П-гог разреда као спомоћна књига од неоцењиве је вредности. Врло и врло многи учитељи, не могав да нађу ону унутарњу возу између прича два завета, досљедно томе стари завет за излишан сматрају, те га и не предају у својим школама. Са овом књижицом све се то избећи може, јер сваки предавач у њојзи аријаднин конопац налази, који га при истоме испитивању руководи и диспозицију градива веронауке у дотичним разредима опредељује. Деци старијих разреда пак слободно се може она као ручна књига дати, јер усљед пријемљивости стила и усљед већ ученог