Školski list

- 504 —

још треба? Подвуци ленију! (Ученик напише: 132x3). Па шта имаш све овде да множиш? А којим ћеш редом? Множи!. (И ученик показује и множи 3 пута 2, па каже, то је свега 6). — Шта си помножио? Колико си добио јединица? Куда ћеш са тих 6 јединица? Потпиши под јединице! Шта ћеш сад множити? Множи десетице!.. (И ученик показује и множи 3 пута 3, па каже, то је свега 9). Куда ћеш са тих 9? Зашто ћеш их потписати под десетице? Потпиши их!.. Шта сад треба да множиш? Помножи!.. (И ученик показује и множи 3 пута 1, па каже то је свега 3) — Шта си множио? Шта си добио? Куда ћеш са те 3 стотине? Зашто ћеш их потгшсати 132x3 под стотине? Потпиши! Колико је изишло свега? 396 Пошто се овај пример понови, прелази се на веџбање са комбинованим сличним задацима. * Тако се, ето, множи писмено. А сад ћу вас научити, како се и зову ти сви бројеви. Пазите! Прочитај ми број, који си множио? Прочитај и ти! И ти! Сви! Запамтите! Број, који се мпожи, зове се множимак. Шта сам казао? Кажи и ти! И ти! Сви! Како се зове број, који се множи?.. Прочитај број којим си множио! Прочитај и ти! И ти! Сви! Запамтите! Број, којим се множи, зове се множитељ. Како се зове број, којим се множи? Реци и ти! И ти! Сви!.. Прочитај сад број, који се множењем добије! И ти! И ти! Сви! Запамтите! Број, који се множењем добије зове се ироизвод. Шта сам казао? Како се зове број, који се множењем добије? Реци и ти! И ти ! Сви! П. Стеиен. Писмено лшожење чистих јединица; смешаних јединица и десетица; смешаних јединица, десетица и стотина, али дајединице улазе у десетице и десетице у стотине. а) Множење чистих јединица очигледним посматрањем и веџбање са неименованим бројевима. Дођи Н. и покажи 4 прутића! Покажи опет 4 прутпћа! Сад још једаред 4 прутића!.. Испиши то на табли и сабери! Колико је изишло? Како се може то и краће израдити? Шта ћемо помножити ? Напиши! Чиме ћемо помножити ? Нагшши! Шта још треба? Подвуци и линију! Шта је ово 4? Шта ћеш дакле множити? Множи!.. 4X3 (И ученик по-