Školski list

148 прутића! Покажи још једаред 148 прутића! Напиши то све на таблу и сабери!.. Колико је изишло? А како можемо то још и краће израдити? Шта ћемо помножпти? Напиши! А чиме ћеш помножити? Зашго ћеш иомножити са 3? Па напиши! (И ученик има сад написано 148x3). — Шта имаш у 148? Којим ћеш редом множити? Множи!.. (И ученик показује и множи 3 пута 8, па каже, то је 24. —'Шга си множио? Колико си добио јединица? Шта имаш у 24 јединпце? Шта ћеш рат,ити са 4 јединице? Потпишп под јединице! А шта ћеш са 2 десетице? Зашго ћеш их прибележити у крај? Па шта ћеш онл,а с њима, кдд помножиш десетице? Дакле множи!.. И ученик множи 3 пута 4, па каже, то је свега 12. — Шта си сад множио? Колико си добио десетица? Шта имаш у 12 десетица? Шта ћеш сад још? Додај и те 2 десетпце! Па колико је сад десетица? Шта ћеш са 4 десетице? Потпиши пх под десетпце! А. шта ћеш са 1 сготином? Зашто Кеш забележптп у крај? Забележи и онда множи стотине!. И ученик показује и множи: 3 пута 1, па каже, то је свега 3. — Шта си множио? Колико си добио стотина? Па шта ћеш сад? Додај и ону стотину! Колико пмаш сад? Куда ћеш са те 4 стотине? Потпишп их! Колико је дакле изишло свега? Како се зове број, који се множи? Како се зове број, којим се множи? Како се зове број, који се множењем добије? И пошто се пример овај понови, прелази се на веџбање са другим сличним задацима. Кад је једна, или више ништица у множимку I. Дођи Н. и покажи нам 20 прутића! Покажи опет 20! Сад још 20! Сад напиши то на таблу и скупи! Колико је изишло? А како можемо то и краће израдити? Шта ћемо помножити? Напиши! А чиме ћемо помножпти? Напиши и то! Шта још треба? Па подвуци линију! Шта имаш да множиш? Којим ћеш редом множити? Сад множи!.. И ученик показује и множи 3 пута 0 (нула), па каже, то је 0. Шта си множио? Шта си добио? Шта ћегл потписати? Потпиши 0 јединица! Шта ћеш сад множити? Множи!.. И ученик показује п множи 3 пута 2, па каже, то је свега 6. — Шта си множио? Колико си добио десетица? Куда ћеш са тих 6 десетица? Потпиши под десетице? Па колико је изишло свега? Како се зове број, којп се множп? Како се - 606