Školski list

толико да имају те таблице, у власти, да им оне изгледају као умне играчке којима се ниукојем случају спотаћи не могу. Па у уверењу, да је то довде у истини и постигнуто, поћи ћемо одлучно напред, испомажући се зарад очигледности и даље прутићима, који су нам и овде вазда на мети, кад год се потреба укаже. А. Папаметни део /. Мерење односно садржавање. Учићу вас мерење бројева. Шта сам казао? Реци и ти! И ти! Сви! 1. Мерење са 2. а.) Очигледно предочавање и веџбање са неименованим бројевима. I. Стешн. Наставник пита: Колико се пута садржи 2 у _ 20, 40. 60, 80, 100, 120, 14"0. 160, 180, 2и0, 220, 240, 260, 280, 300. 320 340, 360, 380, 400, — 420 440, 460. 480 500 — 520. 540. 560, 580, 600 — 620 640, 660, 680. 700 — 720. 740. 760, 780. 800 - 820, 840. 860, 880 900 — 920, 940, 960 980, 1000 ? Ученик ради и говори: 2 у 20 садржи се 10 пута. 2 у 40 садржи се 20 пута. —- 2 у 60 садржи се 30 пута. — 2 у 80 садржи се 40 пута. — 2 у 100 садржи се 50 иута. — 2 у 120. Ради: 2 у 100 садржи се 50 пута; 2 у 20 садржи се 10 пута. 50 пута и 10 пута, то је 60 пута. Садржи се 60 пута. Или кад је ученик потпуно спреман каже одма: 2 у 120 садржи се 60 пута. Тако иде и даље. Све пак, што се тако изради, написује се у низове овако; 2 у (узимам даље бројеве) 140 = 70 пута 2 160 = 80 „ 2 180 = 90 „ 2 200 = 100 „ 2 И т. д. II. Стеиен. Колико се пута садржи 2 у — 10, 30, 70, 90, 110, 130, 150, 170, 190. 210 230 250. 270,290., 310, 330, 350, 370. 390, — 410. 430, 450, 470, 490. — 510, 530, 550, 570, 590 — 610 630, 650, 670. 690 — 710, 730, 750, 770 790 — 810, 830, 850 : 870. 890 - 910, 930, 950, 970, 990? Ученик ради и говори: 2 у 10 садржи се 5 пута. 2 у 30. Ради: 2 у 20 садржи се 10 пута; 2 у 10 садржи се 5 пута. 10 пута и 5 пута, то је 15 пута. 2 у 30 садржи — 578 —