Školski list

кове, о иолагању заклетве од стране привремено намештених учитеља, о праву и дужвости гл. шк. ре®ерента, да прегледа рад епарх. школских одбора и односно месних школских одбора, о цравопису за немачки и срнски језик, о званичењу школских одбора само са иредседником и односно о званичењу епискона (митрополита) у школским стварима само као цредседнику епархијског (архидијецезалаог) школског одбора, о ноднашању годишњих извештаја о ре®ерентовим инспекцијама, о благовременој набавци уџбеника и потребног школског прибора од стране месних школских одбора, о благовременом расписивању стечајева и попуњавању упражњених места оспособљеним учитељима, о реверсима приправника стипендиста о заклетви чланова архидијецезалног школског одбора, о мировинској припомоћи за подручне учитеље и учитељице, о оснивању митрополијске педагошке књижнице, о избору у ирвом реду оних учитеља, који су пакрачку и односно карловачку с. н. учитељску школу свршили, о начину прописивања и односно одобравања вовијих издања уџбеника и књига — и на послетку отписе истог Школског савета, којима се препоручује срцско школско мастило, затим разна деча за библиотеке, за поклон, и односно пропиеују за иомоћне књиге; извршивао налоге истога о подељењу књига Радивојевићеве задужбине на поклон и у погледу држања званичног листа. Према налозима истог Школског савета затражени су иотребни извештаји: о премештању сри. нар. учитељачке школе, о школовању срп. прав. деце у опћим пучким школама, о историји школа, о унутарњем и спољашњем стању срп. нар. школа, о извршењу неких прописа школске уредбе и покуцљене су Фасије о учитељским платама и учитељски способници. Осич публиковања решења истог Школског савета у дисцапЈинарним и другим спорним питањима исходао је архадијецезални школски одбор према указаној потрзби начелних решења и односно наредаба, да су одлуке Школског савета и у случају уложене тужбе на Земаљску владу итд. одмах по публиковању џравомоћне ; да учитељски зборови не могу критисати уиравитељске извештаје; да се све учитељство у Архидијецези сноји у погледу зборскога рада у један срески збор, а да му се као епархијском припоја учнтељство пакрачке и горњокарловачке епархије ; да се избор „матуранта" за учитеља може и нотврдити, ал да му се за полагање деФинитивног исцита мора дати потребно миаимално време од две године дана, те ће декрет за сталног учитеља тек тада моћи добити ; да је школски ре®еренат дужан о школским предметима ре®ераду спремити, а да је даље звааичење дужност епарх. (архид.) бележника као иеровође епарх. (архидиј.) школског одбора ; да ре®еренат има својим путем и начином настојати да подручне учитељице у погледу избегавања раскоша и употребе козметичких средстава добрим примером претходе. На отписе, који су непосредно од Саборског одбора стизали, одговорио је Архидијецезални школски одбор, да их не може у претрес узети, јер су мимоилажењем Школског савета ненадлежним путем достављени. Са архидијецезалном Конзисторијом имао је одбор преписку у ствари података, који су се о комуналним школама купили, затим у ствари тужбе против једног учитеља због занемареаа наставз у

— коз —

40*