Školski list
— 604 —
веронаучним цредметима, коју је дотични протопрезвитер путем Конзисторије поднео. Са административним одбором дописивао је школски одбор у ствари рачуна и прорачуна месних школских благајница и заклада г у коме гштању је на послетку та пракса заведена, да се прорачуни имају архидијецезалном школском одбору подносити, који ће их са евентуалним примедбама доставити даљег поступка ради административном одбору, а да се документирани рачуни подносе непосредио административном одбору, који после о решењу своме извештава даљег поступка ради школски одбор. Отписи кр. уг. Министарства богочасти и јавне- наставе, којк су архидијецезалном школском одбору стизали, достављени су Школском савету на сходни поступак. Са истим министарством, као и са земаљском владом имао је школски одбор преписке и у ствари тужаба, које су неки подручни учитељи против расположења автономних школских власти подносили, и које су тужбе све без мериториог решења враћане. Жупанијеку област морао је сам школски одбор у неколико случајева реквирирати, делом због немарног поступка месних иолитвласти против родитеља оне деце, која неуредно школу иолазе, делом пак због неуредног издавања берива оним учитељима, који се из сред> става пол. опћине плаћају. И у диециилинарнкм стварима имао је архидијецезални школски одбор преписку са земаљским властима, делом што су исте тужиле подручне учитеље, делом пак што се код извађања одлука автономних власти учинила потребном интервенција њихова. Код земаљске владе исходио је архидијецезални школски одбор и препоруку Школског листа за свз оиКе пучке школе, на којима су Срби за учитеље намештени. 111. Уирава. Дужност управљања подручним школама вршио је архидијецезални школски одбор у првом реду тим, што је решавао нитања оизбору учитеља (учитељица). За пет је учатеља (учитељица) исходио декрете сталности, четири су избора потврђена, а осам је због недовољне квалиФикације или због иротузаконитог изборног поступка уништено. Именовање се показало нотребним само у привременом својству и то је чињено или у случајевима, где се квалификовани компетенат није пријавио, или где таковога црквена онћина није хтела бирати, или где се у смпслу прописа не може сталан учитељ наместити. Промену учитељског особља у току школске године избегавао је архидијецезални школски одбор, те је због тога именовао увек до краја школске године. Било је случајева, да је месни школ ски одбор (или и скупштина) приставила и иривремене учитеље, али је Архидијецезални школски одбор у тим случнјевима увек дотичне именовао, ако су имали процисну квалиФикацију. Код покрета да се нове учитељске снаге приставе или да се нове школе отворе, Архидијецезални је школски одбор увек учинио потребна расноложења. Ти покрети засада још нису до успеха довели у Лежимиру, Лединцима, па ни у Иригу, Сланкамену ни Голубинцима,,