Školski list

— 612 —

]е Школски савет у претрес и ирема потреби издавао је специјалаа упутства у томе правцу. Да би рад усиешнији могао бити, одвојена је катедра катихете од катедре мађарског језика, повишен је број часова гимнастике у Сомбору и уређена за то потребна награда, исто тако и за женски ручни рад, а за Карловац се учитељу вежбаонице одредио доплатак од 100 ®ор. Српеке више девојачке школе у Новом Саду, Панчеву и Сомбору надзирао је Школски савет на исти начин, чинећи раеположења да се недостаци уклоне и заводи унапреде. За предавање појања одређена је једном наставнику више девојачке школе у Новом Саду засебна награда; у погледу креирања четврте катедре поднеоен је засебан предлог Сабору, дозвољено је учитељици ру.чног рада, да у приватним часовима учи децу кројењу, и разре-шен је т. зв. патронат те школе и уведен у свој прописани делокруг месни школски одбор. 0 надзирању сриских народних школа поднео је главни школски реФеренат Школском савету у овом раздобљу један извештај, којим је поводом у ствари извршења проаиса шљолске Уредбе издата под бр. 87|1887. епархијским школским одборима ованаредба: „Пошто је иекуством доказано, да учитељски зборови у појединим местима сами саетављају наетавне плавове, самовољно изостављајући или у старије разреде нремештајући поједине наставне предиете, то се сл. епарх. школ. одбор позива да овакав поступак строго забрани и свима нодручнпм местним учитељскам зборовима и учитељамл наложи, да се у смислу §. 19. прев. кр. ур. за срп. вар. шлоле од г. 1872. они имају строго придржавати главног настазног плана зиданог од овог школ. Савета за школе у Угарској н федбом од 6/18. јуна 1878. бр, 34, а за школе у краљеванама Хрватској и Славонији наставнога плана од овог Шссол. Савета г. 1872. изданога. Што је у главном наставном плану или у доцнијим наредбама овог школ. Савета за наставу у иојединим разредима школ. прописано, то се има у тим разредима и предавати; а никако се не сме нншта изоставити ијји у старије разреде премешгати, шго је наставним планом као минимум за дотичне разреде из науке хришћанске, срн. језика, цркв.' елов. и мађар. језика, рачуна и цркв. иојања, из земљоииса, историје и природнах наука проаиеано. У свези с овим наређује се, и позива се сл. епарх. школ. одбор да нареди, да у смислу §. 20. горепоменуте школ. уредбе, по одређеном овог школ. Савета наставном плану имају месни учитељски ■ зборови, а где ових нема, местни школ. одбори за време школ. Ферија саставити распоред предавања у свакој школи (специјални наставни план), у ком ће се јасно назначити којим се редом има у дотичној школи и у сваком поједином разреду сваки предмет подељен на седмичне дане и часове школске предавати, Овај спецзјални наставни план имаће се у смислу §. 26. горње школ. уредбе подносити епарх. школ. одбору на одобрење, и њега се по томе имају учитељи при свакидашњој настави строго држати. Најпосле наређује се, да сваки учитељ има одмах по свршетку свакидашње наставе у дневник свршеног рада тачно уводити,