Službeni list Vardarske banovine

| |

СЛУЖБЕНИ ЛИСТ

"Страна 3

Бо Пи

малу само привидну цену, која не стоји у пра-

вој сразмери. са њеном вредношћу, јер му је · циљ привлачење муштерија за куповање робе “ код предузећа која то чине, и преставља акт нелојалне конкуренције према осталим такми-

чарима, који се тим средством за добијање муштерија у пословном промету не служе. Отуда Министарство не може давати обавезна упутства на молбе појединих предузећа, која му се писменим путем обраћају и траже обавештења о томе, да ли ће се извесни нови начин њиховег рада, по својој прилици нови начини давања награде, сматрати као премијски послови или не, То су фактичка питања, која треба оставити судској пракси и обичајима у

пословном промету да утврде како се имају .

поједини случајеви третирати. У 5 32 ст. 2 дакона одређено је јасно, које се радње неће сматрати као забрањене награде, и према тим прописима сва се предузећа у свом даљем раду имају управљати.

Код премијских послова важно је истаћи то, да су се извесна предузећа обратила Министарству молбом и преставила да је рок, остављен за ступање Закона на. снагу, биси сувише кратак, да у Истом нису могла ликвидирати своје послове засноване по једном доста компликованом систему давања награда, те су тражила да им се остави дужи рок за ликвидацију ових послова. '

И ако је код одређивања рока за ступање Закона на снагу, због важности односа који се њиме регулишу, у почетку мишљено да је потребно одредити један дужи рок, ипак је, у

_циљу спречавања хаоса, који је се у нашем

привредном саобраћају, услед све већег развијања несолидне утакмице, почео јављати одређен Масано ео15 само од месец дана, Међутим, одмах по ступању закона на снагу показало се, да је овај рок био заиста кратак за ликвидацију послова по премиском систему којим су се поједина предузећа до сада бавила, и у који начин трговања су ангажовада знатан део свог капитала. Ово нарочито важи за предузећа, која су том систему прибегла из нужде, само да би могла издржати конкуренцију са страним предузећима, која се

· тим системом трговања у нашој земљи одавно

служе,

Мада је Закону о нелојалној конкуренцији циљ стварање услова за лојалне начине трговања у пословном саобраћају, ипак његово брзо ступање на снагу не треба да има за последицу наношење великих губитака макар и малом броју предузећа у нашој земљи, које су се бавиле означеним начином рада који

је сад по закону забрањен, па је се стога.

нашло за корисно оставити тим предузећима привремени рок за ликвидацију послова вођених по премиском систему, водећи при том рачуна, да сувише дугим роком не буду оштећени астали такмичари, који се тим начином трговања нису бавили. У том циљу је

2

· Министар Трговине и Индустрије споразумно са

Министром Унутрашњих Послова, издао свима властима опште управе, у чију компетенцију спада извршење Закона по пословима премискога система, упуства у томе смислу, да сеу свима случајевима у којима је била роба са премијама продата посреднику у трговини пре ступања на снагу Закона о сузбијању нело-

_јалне утакмице т. ј. пре 11. маја 1930 године

ова роба може растурати односно продавати потрошачима најдаље још за време од шест

месеци после ступања Закона на снагу.

Закон ће се, пак, одмах примењивати на продају робе с премијама, ако је иста наручена после 11. маја ове године.

По истеку шест месеци од дана ступања на снагу Закона о нелојалној конкуренцији т. ]. после 11. новембра 1930 године забрањена је свака продаја робе с премијама, па макар била

продата и достављена посреднику у трговини

и пре него што је ступио на снагу Закон о нелојалној конкуренцији. >

Од Министарства Трговине и Индустрије Бр. 934 6. јуна 1930 године.

· Постављења =

Према предлогу оделења 1. Пољопривредног Краљевске банске управе у Скопљу, према прописима Уредбе о службеним односима, установљењу места и принадлежностима службеника Вардарске Бановине а на основу 5 31. Закона о банској управи

РЕШАВАМ:

Да се Маневић Никола из Кратова постави за дневничара служитеља при Среском расаднику у Кратову са месечном наградом од дизара 750 на терет партије 13. поз. 3. буџета Вардарске Бановине за 1930/31 годину са правом на награду од дана када ступи на дужност.

Ово решење извршити.

К. 1. Бр. 11664 Заменик Бана

10, јуна 1930. год. Вардарске Бановине

Скопље. = Помоћник Драг. Д, Тодоровић ср.

Према предлогу ТИ. пољопривредног оделења

„Кр. Банске Управе у Скопљу Вардарске Ба-

новине према прописима уредбе о службеним односима, установљењу места и принадлежностима службеника Вардарске Бановине, а на основу 5 31: Закона о банској управи

РЕШАВАМ:

Да се Џинџић Милорад, бивши в. д. пољопривредног референта среза неготинског на Вардару, из Новог-Села среза вучитрнског постави за в. д. пољопривредног референта при