Službeni list Vardarske banovine

Страна 2

_ СЛУЖБЕНИ ЛИСТ

Број 91

%

55.

Највиши изборни орган је Државни одбор,

Овај Државни одбор сачињавају: Претседник и потпреседници Сената, Претседник и потпретседници Народне Скупштине, Претсед. ник и Потпредседници Државног савета, Претседник Касационог суда у Београду, Стола седморице у Загребу, Врховног суда у Сарајеву, Претседник Великог суда у Подгорици или за. меници свих ових претседника односно потпредседника ако су они спречени ·

Заменике претседника и потпретседника Сената и Народне скупштине унапред одређује сенат и сама Скупштина,

56,

Најдаље четвртсг дана од дана указа којим је наређен избор посланика састаће се овај Државни одбор на позив прет. едвика Сената и утврдити, колико ће у којој општани бити гласачких места, односно колико ће општина претстављати једно заједничко гласачко место (5 84), која ће лица бити пгр-тседниц“ бир Чких одбора. Овај бе пссао Државни, о»бор свршити и то у „Службеним новинама“ објавити најдаље петнаест даза пре дана избора.

Плетседник Сен-та ији његов зазекик заказује, отвата. руководи и затната састанке Држа«жн г одбора и стар- се, да Државн одбор своје послове пранилно и на време сврши. Претсецника Сената у пр-тселавању Државним опбором _ замењује један од потпретселника Сената.

Све државне и општинске власти дужне су одмах ставити Државном опбору на расположење потр«бне му податке и давати захтевано објашњење у року који им за то Државви олбор одреди. За неиспуњење захтева Државног одбора дотични орган казниће се по 71 овог закона. Државни олбор може ради објашњења позвати у своје седница Министра унутрашњих послова и министре који им за рад буду потребни.

| Ко има право да бира 57.

Право бирања посланика за Народну скупштину има сваки грађанин, који је навршио 21! годину старости и који је држављанин Краљевине Југославије.

5 8.

Активни. официри као и подофицири и војници под заставом, не могу вршити бирачко право. Ова одредба не важи за чиноввике и службенике грађанског реда у војсци.

59, Немају право да бирају: 1) који су осуђени на робију док се не поврате у права;

2) који су осуђени на губитак часних кора ва, за време док траје та казна;

3) који су под стециштем;

4) који су под старатељством и

5) који су осуђени на губитак бирачког права, због изборних кривица.

Ш

Ко може бити народни посланик

5 10. За посланика у Н-родној скушптини може бити изабран само онај који има бирачко право, без сбзира је ли уведен у бирачки списак.

8 11.

Од сваког се посланика траже ови услови:

1) да је лржав канин по рођењу и и прирођењу Кргљевин“ Југославије;

2) да говори, чита и пише службеним је-

зиком.

Народни п'сланици не могу бити у исто време државни лиферанти или државни предузимачи. 8 12.

Активни дожавни чиновници не могу се канлидовати за на одне п: сланике.

Полиц“јски, финансијски и шумарски чиновници као и чиновници аграрне реформе не могу се кандидовати, осим, ако су то престали бити годину дана пре расписа избора.

Претседници општина могу се кандидовг= ти. Ако буду изабпани за народне посланике имају се одмах после вериф-кације мандата у Народној скупштини изјаснити, задржавају ли мандат или остају претседници општина.

_ Мичзистри гктивни и на расположењу могу се кандидовати.

Нико се не може кандидовати у више него у једном срезу односно месту које по овом закону бира једног или више народног посланика. 13.

Губе мандат посланици:

1) који изгубе бирачко право;

2) који се за време трајања свога посланичког мандата приме државне службе;

3) који за време трајања посланичког мандата раде са државом лиферантске и предузимачке паслове и

4) који престану бити чланови оне групе којој припала носилац земаљске листе са којим је кандидација оног посланика била везана.

Одредбе под 2) не односе се на Министре,

14.

Кад наступи који овакав случај, или уопште кад је у питању губитак или попуњавање посланичког места, верификациони одбор мора најдаље за месец дана од појављеног случаја поднети о томе извештај Скупштини. Ако у томе року одбор не поднесе извештај, Претседништво Скупштине саопштава у првој на-