Solunski front : Vojno-politička akcija

44

Ђенерал Петар Пешић

б) Бела Водица —Дуње —Мелница —Полчиште. Сем ових путева непријатељ је израдио и следеће железничке пруге: Удово —Дедели (нормални колосек); Удово —Ђавати—Богданци; Радомир—Дупница—Долином Струме до Мариног Поља (у раду даље ка вароши Струмици); Градско —Дреново —у раду ка с. Тројанци; Прилеп —Тополчани и даље ка фронту; Скопље —Тетово —Гостивар — у раду ка Кичеву; Феризовић —Призрен (?); Све ове железнице су пољске. Поред тога, непријатељ је конструисао и следеће ваздушне железнице: Дреново —Прилеп (дупла линија); Тројаци —Дуње —Разим Беј у раду ка Полчишту; Демир Капија —Конопиште. Са мало средстава и за кратко време све ове комуникације моћи ће се брзо оправити и користитп за снабдевање солунске војске у њеном наступању у срце Македоније, које ће бити олакшано још и богатим месним изворима у сточној храни, коју непријатељ неће бити у могућности да потпуно однесе или уништи. Усвоји ли се за главни операцијски правац долина Вардара, онда је такође неминовно довести на Вардар, као појачање, свеже снаге од 50.000 ефективних пушака и 60 тешких топова у сразмери како смо горе изложили. У сваком случају најтежи период операција на солунском фронту представља фаза заузећа садашњих