Srpski književni glasnik

_—_-- – —— __

S0% СРПСКИ Књижевни. Гласник. јални народ не заборавља, већ се на овим развалинама моли Богу, службе служи, п од њих очекује утеху п пецељење својих невољника.

У нитању о организацији задруге на Косову, у колико се она поред многобројних чинилаца који је затиру одржала, као п о узроцима. њенога опадања, требаће још много п пажљорвих петраживања; писац добро пстиче онај најважнија, пропадање заједница и приватног имања. Напротив опширно је и с познавањем ствари представљен живот пи обичајп у пнокостој сељачкој кући.

Цела седма глава говорп о народној ношњи, оделу сеоских и варошких становника оба пола. До септница је описано празнично одело косовске сељанке, које је, по мишљењу ппеца, најлепше п најбогатије српско женеко одело.

У осмој глави су поменуте неке занимљиве особине у говору Косоваца, п тога ради додата јој је мала збирка пословица, изрека, загонетака, прича п басана, песама и поскочица; уз то још п неколико обичних мелодија варошких п сеоских песама које се у колу или пначе певају.

Најзад су у последњем одељку оппсанп ерпски народни обичаји на Косову као: елава п преслава, побратиметво, ношење крста, моба (молба, хајтар“). сабор u обреди о Бадњем Вечеру, Божићу и другим празницима.

Као што се види из овог летимичног прегледа садржине, трећи је део најопширнији, заузима управо више од половине књиге, пи пун је разновреног и занимљивог материјала, којп је марљиво прикупљен у томе циљу да нам представи свестрано живот нашега народа на Косову.

На завршетку овога прегледа понављамо: да ова књига Г. Нушића по своме предмету спада у антопогеографске студије. Но она то још није у целини, јер нису при раду употребљавани прави методи. У осталом, писац, вероватно, није ни имао намеру да јој да такав карактер. Најбоља је њена страна у томе што је пуна разновреног и новог, марљиво сабраног материјала за