Srpski književni glasnik
На
фи
ње Уметнички ПРЕГЛЕД. 925 Изложбе Занатско Уметничке Школе, више проговорили. Тај „интериер“ и у оваквом друштву, и међу већ зрелијим уметницима, остаје као рад на који се може да полаже. — После Госпође, каталог помиње Г. Баривоја Стефановића са дванаест уљених слика, од којих се могу да помену две у виолет-тону: У Мислима и Двориште у Сушону. Ни цртеж, ни колорит, ни „пластика на равни“, ни одговарајуће карактеристике нису њихове добре осо бине; али, ипак, има опажања и бележења у тим двема уљеним сликама које казују да Г. Стефановић треба да ради (она хладно бележена светлост на фигури с десне стране, на пример) — Треће име је име Г. Васе Ешкићевића са јелном уљеном сликом: Ма Неви. Та уљена слика казује да Г. Ешкићевић има осећање за тон, али јефтино декоративно схваћен цео утисак не усхићава нас много. -— Г. Јосиф Лалић изложио је шесг уљених слика од којих нарочитог помена заслужује Лриродан Мост на Локрому Тај камени природни мост је, технички узев, једна од најуспелијих ствари у овој сали. Рад је „у свом материјалу“: потези су, према њему, широки, оправдано тешки и масивни, адекватно карактерисани. Сем те уљене слике, заслужује помена и Манастир Св. Јакова у Дубровнику. —- Заслужује да се спомене и Рибичка Пећина Г. Косте Јосиповића, по мотиву нешто срачунато изабрана, али у доброме тону и с детаљима који нису сасвим банални. — Г. Коста Миличевић, сликама Са Рашке и Дунавско Пристаништше, сем других уљених слика, при: казује се као сликар који има осећања, ради меко и просто, са доста сигурним цртежом и бојама снажно и према обрасцу схваћеним. — После њега, каталог нас задржава на Г. Љубомиру Ивановићу који је изложио шест уљених слика и двадесет цртежа. Његове уљене слике показују уметника који воли ствари које су непосредно око њега и којима, са својим специфично реали стичким темпераментом, приступа просто стога да би их репродуковао. Више но ове уљене слике, привлаче на себе отмену пажњу његови цртежи на које је, како из-
== узе _-