Srpski književni glasnik

=" је 4

ЈАЗУ Р' РУРУ о“ У мн

У у 7

ПОЗОРИШНИ ПРЕГЛЕД.

ГОСТОВАЊЕ Госпођице РЕНЕ ПаРНИ У БЕОГРАДУ.

После Бланше Тутен и Мадлене Доле, дошла нам је са француске позорнице Госпођица Рене Парни. Она је дошла са доста шума и хуке, са репутацијом да је најбоља ученица Саре Бернар и са мишљењем француске дневне позоришне критике да је једна од оних које имају „светога пламена уметности“ и позоришне крви; али, са својом Маргаритом Готје у Госпођи с Камелијама, Фани Армори у „Лудој Девојци Анри Батаја. Кларом Жаден у Другој Опасности Мориса Донеја и Жаклином у Госпођи Икс А. Бисона, она нас није оставила потпуно у том утиску. Она је несумњиво солидна глумица другога реда у европском смислу те речи: она зна врло добро свој занат; она има добру школу; она има свој реалистички приказивачки стил који је код ње скоро систем и доктрина; она разуме писце и зна шта хоће; она зна кад, како и чиме што треба да се изрази, обележи и подвуче; она има добар образац за сва техничка приказивачка срества (јасно је, и више него то, да је то Сара Бернар); уме да се одмери у ситуацији, да је према тексту, не пребаци нити подбаци; уме да употреби сав бински апарат према томе колико јој затреба као помоћно срество; њенг идеална средства: речи, мине и

гестови, и ако су махом рађени по обрасцу и врло често

су клишеи, носе обележје глумице која зна шта је што; она има у приличној мери моћ прерушивања (кад већ