Srpski književni glasnik

883 Српски Књижевни ГЛАСНИК.

Г. Јосин Лалић је савестан сликар, повучен у свој Дубровник и у своје аквареле. Без индивидуалности која личи само себи, он је симпатичан сликар безизразне просечности, владајући техником старомодном, додуше, али владајући, и радећи искрено, и савесно. Од већих слика, Усташи имају подносиву вредност ; најбољи су акварели, нарочито техником својом; Г. Лалић је, изгледа, наш најбољи акварелист; најбољи, наш, али и добар, заиста. Г. Владимир Бецић, са два портрета, рађена техником цртања кистом, повлачећи кисту широким плочама, са пастозним, крепким колоритом, који сведоче несумњиво о даровитости младог сликара. Г. Михо Маринковић има крепку, али и тврду моделацију, осећа форму, али не осећа тон, кад је савестан — што је ретко — види се вешт цртач, али никад се не види осећање за чистоту колорита, светлосне ефекте и спиритуални карактер боје, цртежа, физиономије, композиције. Има много од онога што је најгоре у Штуку и премало личног осећања и схватања; уметничких квалитета нема, сликарских има. Г. Кљаковић је изложио своју изразиту и импресивну Еву, која документује његову чулну снагу и уметничку инспирацију, али, на жалост, која је, као слика несолидно рађена и несвршена. Г. Швракић има два пејзажа, један познат са Медулићеве Изложбе, са оном грубом перспективном погрешком (премалена лађица преблизо) и други, недорађен, несолидно рађен, али са доста осећајне свежине у боји и крепчине у моделацији тла. Г. Малиша Глишић, са два пејзажа показао је много техничке не. вештине, и треба још много да учи; слвари су брзо рађене, неумирене, недовољно простудиране. Г. Глишић треба да учи, то понављам: поред све невештине техничке, ове две мале ствари показују снажно осећање природе, масе нарочито, и не говоре да њин млади творац нема таленте. Г-ђца Борели, Г.Г. Катшунарић и Дрљача спремили су радње врло средње ђачке вредности, и из којих се не може ништа прочитати.

ДИМИТРИЈЕ МИТРИНОВИЋ.

"