Srpski književni glasnik

УСТАВОТВОРНА ВЛАСТ И ПРОМЕНА УСТАВА. 839

не могу сазвати ни намесништво ни влада него само и је дино Краљ.

Велика Народна Скупштина има да решава само оне предмете ради којих је и сазвана. Чим то сврши, одмах се распушта.

Министри имају права присуствовати седницама Велике Народне Скупштине и узимати учешће у дискусији. Скупштина је дужна да их саслуша кад год они то затраже. И Велика Народна Скупштина може тражити да министри присуствују њеним седницама и да дају потребна обавештења, и они су дужни то учинити. Само она обавештења чије би изношење било од штете по државне интересе могу министри, на своју одговорност, не саопштавати Великој Народној Скупштини. За Велику Народну Скупштину не може краљ одређивати нарочите комесаре који би имали да је обавештавају о поднесеном предлогу за измену Устава, као што је то предвиђено за обичну Народну Скупштину ради објашњења поднесених законских пројеката.

Седнице Велике Народне Скупштине и гласање у њима јавни су, али могу бити и тајни исто као и код обичне Народне Скупштине.

За посланички имунитет, императивни мандат, избор часништва, унутрашњи рад, права посланика и председништва исте су одредбе као и за обичну Народну Скупштину.

У Француској право иницијативе за промену Устава имају и председник Републике и оба Дома. Предлог о промени Устава решавају оба Дома посебно, и ако у сваком Дому апсолутна већина чланова изгласа да има места промени оба се Дома спајају у једно тело и као Народно Представништво (Конгрес) решавају о уставној промени. Конгрес није само уставотворна власт, него има и функцију бирања Председника Републике. Решење о измени Устава било у целини било у појединостима доноси се апсолушном већином свих чланова који састављају Народно Представништво. Устав предвиђа да републикански облик владавине не може бити предмет ревизије Устава.

Ако предлог о промени Устава потиче било из једног било из другог Дома с њим се поступа као с обичним законским предлогом. Предлог о томе могу поднети један или више