Srpski književni glasnik

4 О кнезУ Милошу ОБРЕНОВИЋУ И МлиРЦИМА. 919 све оно, што је другој идеји било на путу. Надам се, да ће ми поћи за руком да приберем и за то јасних и несумњивих података.

За сад само толико хоћу да споменем, да је по овому

"и опет мало свјетлости унесено у оне односе, који су у 1848

години били веома одлучни не само за Гаја, већ и за развијање догађаја у Хрватској. Биће овим и нешто свјетлости бачено у поступање Милошево, кад је дошао у Загреб, да нађе тобоже помоћника за свој посао у политици и у пријелазу у Босну.

Ђ. Шурмин.

УСТАВОТВОРНА ВЛАСТ И ПРОМЕНА УСТАВА. (2) 3.

У Белгији право предлагања промене Устава припада законодавној власти. Али се из чл. 131 белгијског Устава јасно види да се цео Усшав не може мењаши, али се могу промениши једна по једна све његове одредбе. Предлог о промени тих одредаба мора се решити у оба Дома и добити потврду краљеву. Да би се о томе могло решавати треба у сваком Дому да је присутна половина и један више члан, Одлуке се доносе простом већином гласова (половина и један више). У случају једнаке поделе гласова сматра се као да је предлог одбачен. Уздржавање од гласања не сматра се као гласање. |

У предлогу за промену Устава не може бити обухваћено у исти мах више одредаба, него само једна (као и у Швајцарској), да би чланови оба Дома били слободнији у гласању. Може се предложити да се нека одредба укине, да се измени, да се нова дода или да се само нека алинеја једне одредбе измени, допуни или укине.

Предлог за промену Устава не може садржавати нов уставни текст него се у њему само именују одредбе које треба мењати. Само ако се нека нова одредба додаје Уставу, она треба да је редигована. Тако је бар то питање решено у пракси, јер Устав о томе не говори ништа.