Srpski književni glasnik
Косовску НА нашин са еден и међу првим треба сагр. дити пругу од Митровице до Вардишта, тим пре што ће.он према другима, мало коштати. Познат је њен велики нацио- | нални а и економски значај. и
Треба много споредних железница и путева који“ 'избис 4 јају на главне железнице, и више мостова на Дунаву и Сави. |
Осим ријечке железнице нема правих комуникација према“ Јадранском Мору. Овде су на путу динарске планине,“за по | пречне железничке линије највећа сметња саобраћаја у. нашо = држави. Ово су, изгледа, најпотребније попречне железнице: 'из панонске равнице, можда од Београда, до "Метковића. Сплита, линија из западне Србије за Дубровник и Боку,
за наше јужне земље. дан сплитске луке, Гружа и Bo: ; где су потребни мањи радови, треба изградити два (можда главна) пристаништа: ушће Неретве и лагуну Линере близу. Медове код Скадра. За наш унутрашњи саобраћај и изв 03, ове железнице могу добити исту вредност као ријечка железница, и већу због"политичких прилика: разуме се, пошто се изграде пристаништа. Тада ће експортни значај Ријеке. бит i можда мањи но што се у носледње време код нас представ– љало, али ће она остати увек од важности за западне покрајине наше државе и за нове државе формиране у центру ропе, за Чехо-Словачку, Маџарску и Аустрију. А
У вези са јадранским железницама, а и без те потр
које у ближој и даљој околини Београда конвергирају, повољни као ретко (у којој области ILI осим Хола
и. развије.