Srpski pčelar
Како да се рашири и утврди рацијонално пчеларство у нашим крајевима?
Свима пријатељима пчеларства
приказује
Иван МаширевиК.
(Свршетак). је мени познато већина наших учитеља, особито сеоских, имају уз стан и одређено земљиште за врт. _____ Ово земљиште под именом врта даје се учитељима, да га употребе у своју корист. Добро би било таково земљиште које би било близу школе или близу места дати и оним учитељима, који га може бити немају. То земљиште нека употреби сваки учптељ за своју корист, али под пзвесним уветима. То земљиште морало би у истпни бити врт и то школски врт, који би морао имати по нацрту одређен облик и прва и најглавнпја сврха тога врта морала би бити та, да се у њему школска деца па и нешколска уче свему оном, што се у врту, може радити. У сваком врту морало би бити заступљено рацијонално воћарство, виноградарство, пчеларство, повртарство и цветарство. Све радове морао би обављати сам учитељ уз присуство својих ученика и уз њихову помоћ. Ја нећу даље ређати нацрт таковога врта нити рада у њему, него ово сам само напоменуо укратко зато, да читаоци могу боље увидети корист таковога врта. Ја сам уверен да би такови вртови постигли исти таки успех ако не већи, него сама школа у ужем смислу. Кад говоримо о школама уопће, ми морамо имати у виду већину наших сеоских школа, које посећују скоро сама сељачка деца, која ће данас сутра. такође земљеделци бити као и родитељи њихови. Таковој деци основна школа мора бити и школа за живот. Да тако дете спреми школа и за живот мора га васпитавати не само у скамији са пером, писаљком и књигом него и у врту, у природп са књигом, речју и алатом у руци. Кад би свако дете имало прилике, да се поучава свима радовима, који се у врту могу научити, из врта би изнело много знања. У првом реду научило би свако дете рацијонално радити оне послове, који ће њему доцније као човеку здраво
107