Srpski sion

Б р . 30.

„СРПСКИ сионл

С тр . 477.

Г. иротопресвитер као председник отворио ј е збор, поздравио топлим речима свештенство и дао израза својој радости и задовољству на тако леном одзиву. После овог поздрава предочио је г. протопресвитер у језгровитом говору цел, ради које је збор управо сазван, наиме: изјашњење и овог нротопресвитерата о нредлогу високе кр. уг. државне владе на иољу црквенополитичком, и показао штетне последице, које би по Цркву и народ наш од големог замашаја •биле, ако би се исти иредлози узаконили. Позива дакле збор, да се изјасни у том предмету. Збор једнодушно одлучује, да се ваља одлуком изјаснити против ових иредлога кр. уг. владе. Протопресвитер предложи збору за пријем ову одлуку: _У пуној свести и тврдом уверењу, да за,конски предлози високе кр. уг. дрзкавне владе: о увиђпњу цивилних матрикула, обавезном трађинском браку, слободи вероисаовести и рецеицији моЈсијеве вере дубоко вређају непосредно и иосредно како вечите и нснромењиве догматичке основе и установе свете наше православне вере и црквс, тако и државним темељним законом ујамчену црквено-народну автономију нашу и тако доводе у онасност мирни и нравилни развитак религијозно-моралног и породичног живота народа нашег — српско православно парохијско свештенство протопресвитерата панчевачког, као будни чувар и верни бранилац своје свете вере православне и цркве народнс, јсднодушно одлучује на данашњем збору, најодлучније подићи глас свој нротив сноменутих владиних законских предлога и најионизније замолити високонреосвештеног Г. Епископа Дијецезана Њктаријч, да ову одлуку подручног му свештенства протонресвитсрата ианчевачког благоизволи к срцу примити и њој на меродавиим местима јасна и крснка нзраза дати." Предложену одлуку са живим одобравањем збор једногласно усвоји. — У смислу одлуке ове нредседник збора преч. С. Стојшић са неровођом отирави Њсг. Високонр. Г. Епискону Нектарију следећу представку:

„ Вагие Високоиреосвештенство ! По милостивој дозволи и светим архијерејским благословом В. Високопреосвештенства дана 30. јуна о. г. у Панчеву на збору сакупљено нарохијско свештенство иротопресвитерата ианчевачког једнодушно је одлучило: подићи свој глас против намерених законских нредлога високе кр. уг. државне владе : аротив увађиња државних матрикула, триђаиског брака, рецеације Јевреја и слободе вероисаовести, иогледом на опасности и штетне последице, које би неминовно наступиле за свету веру нашу православну и цркв.-народну автономију, ако би се ови предлози остварили и законом постали. Уједно је на збору решено у најдубљој понизности молити Вагае Високоареосвештенство, да би благоизволели ову једнодушну одлуку свог верно-оданог парохијског свештенства протопресвитерата панчевачког као израз брижљивог старања за чистоту и неповредљивост свете вере и цркве наше и као израз осиованог страховања за душевни мир и иравилни развитак религијозно-моралног живота народа нашег милостиво на знање узети и на меродавним местима својим моћним упливом и узвишеним Архијерејским достојанством кренко потиомоћи, како би се наша света православна вера и црква и у наиредак на непомичном темељу својих вечитих и непромењивих правила и установа од сваке повреде споља сачувала". Мимо овог на предлог преч. г. иароха панчевачког, Л. ПоиовиДа, збор умољава свога протопресвитера иреч. г. С. СтојшиЛа, да путем н начипом својим пожури сазив скунштине свештеничког удружења. По том сс сакунљено свснггенство састало на заједничком обеду, којом приликом би паздрављено Њ. В. нашем иајмилостивијем краљу, Њ. 15. Еиискоиу Нектарију, преч. г. протоиресвитеру и свсштенству овог иротопресвитерата. Свештенство се по том у пуној свести, да је светој својој дужности и овом ириликом искрено, одано и савссно одговорило, разишло својим кућама. д. Ј■

Б Е I Е Ш О, — (Архидијецезална Консисторија) у ре.довној седници својој од (>. (18.) јула о. г. од важнпјих предмета нредузела јс и рсшила: Објавиће се свегатенству, да кр. земаљска влада услед замолбе Лрхидијецезалне Консисторије одустаје од захтева, да сс молбенице свештенства радн нолучења нриномоћи из земаљског приноса ижају облагати са сводоџбама ошцтшских иоглаварстава о моралном и иодитичном

владању. — Рукоиоложење врдничког монаха Ми хаила ФилииовиЛа за ђакона, затим врдничког.јерођакона Герасима Чобановића за нресвитера, као и раковачког монаха Никааора ЧалошевиКа за ђакона и свршеног богослова Емануила РадошевиЛа за ђакоиа н иресвитера узето је на знање. — Парох саборне цркве у Кардовцима упућује се, да има нарохијске дужности и у граду Варадину вригити. Кувеждински јеромонах 0. јеротеј БелиЛ нремешта