Srpski sion

С тр . 756. „СРПСКИ СИОН." К р . 4(5.

додати и кад додам све што мислим, оида би елика у каквој рад ове наше анкете замишљам, била оваква: 1. морали би бити за чланове те анкете узети најпознатији вјероучитељи и осиовних и средњих школа, најспособнији учитељи основне школе, који су уз учите.љску вршили можда још и вјероучитељску службу, стручњаци богослови и стручњаци недагози, 5. чланови анкете имали би за времена бити извјештени о поставл.ању њиховом за чланове исте. Уједно би им се имало ма и крагко, али свакако тачно саопћити, шта св. синод жели, с позивом да сваки по најбољем свом знању и умијењу о задаћама анкете размисли и у питањима која ће она ријешавати. упути се,* нарочито пак 3. сваки члан ваљало би да темељно нроучи наставни нлан за вјерозаконску обуку у основној школи, вјероучитељи средњих школа, стручњаци богослови и педагози, још и о наставном нлану за вје розаконску обуку у оним школама, које се зову средњима, или имају природу ових. Примецбе своје о тим нлановима требао би сваки у облику биљежака на артију да стави, 4. на исти начип имали би чланови нрегледати дапашње уџбенике за вјерозаконску обуку и ових и оних школа, те констатовати, да ли они данашњем нлану одговарају, да ли су сходие нопрјечном умном развитку онијех за које су одређени, да ли стоје у складу са опћим захтјевима школске обуке И овдје би требало биљешке чинити и све што се онази на артију ставити, 5. пошто мине вријеме, које је за овај посао потребио, требало би да се сви чланови састану и на првом састанку ријеше: а.) да ли су дананш.и наставни планови добри, ако нијесу, у чему нијесу; могу ли се кратким путем нрекројити, или треба нове кројити 6.) како треба нови план да изгледа, шта треба у поједине школе и у иоједине разреде унијети в.) ко ће направити нацрт за иаставниплан разноврсних основних и средњих школа. * Све је то већ учињено, и анкита еазвана за 11. (23,) децембар о. г. Ур. —

г.) да ли би се, нрема утврђеним на челима, који од уџбепика могао задржатн било недирнут, било нонрављен, и за које би школе и за које разреде требало писати нове уџбенике. д.) ко би имао писати нове уџбенике, или ноправљати данашње, 6. утврдивши све ово чланови би се разишли. Они којима је иовјерено састављање нацрта за наставне нланове, израђивали би их, наравно но утврђеним начелима. а они који би имали понравл.ати садашње, или писати нове уџбенике снремали би се за свој посао, 7. када наставни иланови буду израђени, састали би се чланови на ново, ради коначног утврђења наставних планова, па свршивши тај главни носао својега састанка ваљало би још да одреде, који ће чланови прегледати поправљене, или иа ново изређене уџбенике, и приближно бар да одреде вријеме, докле тај иосао треба да се уради, 8. чим који члан са израдом повјереног му посла буде готов, требало би да га пошаље одређеним прегледачима, који ће испитати, да ли је носао сходно наставном нлану израђен и да ли је иравилно и згодно нанисан. Односне своје примједбе нре.ледачи треба да саонће нисцу, а овај или да их усвоји, или иак, ^ако их усвојити не може, да их, заједно са својимЈ рукописом, поднесе предсједнику, који ће се постарати за ново прегледавање и коначно редиговање односног уџбеника, 9. спремљени уџбеници, које су ирегледачи коначно одобрили, а предсједништво, добивши их, ако им нема ништа да приговори. могли би се одмах поднијети нредсједништву св. архијерејског синода ради одобрења и овлаштења за штампање, 10. ако би било у коме случају противиости између анкетом одређених прегледача и писца којега, или између прегледача од иредсједништва одређених и писца, те се они сложити не би могли, тада би по свршетку свега после требало сазвати анкету на састанак, да ријеши о спорним нитањима, односно да се постара за зготовљење и тих уџбеника. Тако ето мислим о раду ове наше