Srpski sion
Бр. 20.
„СРПСКИ СИОН."
заварати и Бог зна на какве га страмнутице завести. II поред вјере нашег сељачког свијета у тајанствеиа нривиђења свакојаке врсте, могла им је нријевара лако и успјети, и ако се на цијеаом онису тога тобожњег чуда јасно види. да оно није пн палик на дјело Божје и на нраво чудо. Мислили су: луд свијет вјероваће нам. а нама ће добро бити! Разгласили су мсђу свијет, да. су видје,1п мајку Божју, као малу дјевојчицу, обучену наравно опако, како се облаче такве дјевојчице у оном крају. Као да је нресвета Богородица кадгод опакво одијело посила! Казали су, да се та мајка Божја завукла у њеку шкул.у п да. отуд шал.е поруке свијету. Алн шта ће Опа у шкул.п? Ако је по вол.и Божјој дошла међу л.удс, оида ће Она свијету се и показатп, ичи бар пе 1,е се испред свијета сакриватн у ; којекакве мишје дупл.е! Приповије,дали су даље, да Опа из те своје шкул.е шал.е по руке свијету, а те иоруке могли су чути само 1ВИХ њеколико, други који би иа шкул.и ПЈ)ислушкивали, не би пишта чули Нар вам веК ово пије суми.иво? Па оида чујте још и ово. Из шкул.е те долазиле су иоруке све у оном језику, којим говори онај хрватеки сељак, који пије још примио говор, којем га школа учи и којим му све штеник његов у цркви проиовиједа, 'паучивши га у школи. II шта мислите, н.еке од тих порука гласиле су, да сви треба онако да диванимо, као што народ опога краја диванн и оним језнком Бога да славнмо ! Наметиу човјеку доста је цигло ов па да му се отворе очи и да види шл.ена рију и препредепу лаж. Та ми зиамо, да сс Бог може славити п да се Ои слави сваким језиком на свијету. II ко пам год друкчије ]>ече, тај или не зпа што говори, нлн је памјерна варалица. А и|)ава мати Божја пе може свијету објавл.ивати опо, што је лаж. II друге разне поруке. које су лукави опи људи из јаме оне тобо/ке од мајке Божје добнвали и у Њезипо име свијету казивали још јаспије доказују, да је цијела та комедија била уираво грјешно дјело лукавства и нријеваре, Не треба много мудрости па да човјек увиди, да нико, ко у
| име Божје у свијет долази не може свијету доносити од Бога такве гласове. који су противни опом, што је Бог свијету већ објавио. А та тобожња мајка Вожја поручивала је из оне своје шкуље н. пр. и то, да жене одвежу главу, да расплету косу и ииз плећа је нусте, на онда мушкарци да скнпу кошуље! Но о том безобразлуку не ћу више ни да говорим. Само ђаво може такве савјете и палоге давати, а пресвета Богородица никада. Ко је хтио да не буде код намети своје луда беиа, тај је могао видјети и по оиом, ијтј се са знањем тих лукавих тумача код јаме оне догађало, да ту није иравн посао. Номислите, донијели су : н.еку ста])у икопу мајке Божје и прибили на буквић, а иод п.у ставили шкрињицу, у коју су трнали иовце, што је безазлени ! свијет давао. Имали су ту и ладице, у које су метали рупце, новезаче, ирслуке, торбакове и друге ствари, које је парод мајци Божјој иоклан.ао. Говорилн су свијету, да ће мајка за који час свијету казати, кад ће бити смак еви.јета, а ваљда да ие би ко отишао жедан иа онај свијет дотурали су ту и судове с вином, па су жедноме свнјету своје кисело" випо за добре новце иродавали! И мислите ли ви, да би пресвета Богородица, кад би се заиста свијету појавила, опколила се винским посућсм и онда од ннјапог свијета, као што га је тамо и било, нросјачила, да дарује за велику цркву, која јој се има на сном мјесту подићи?! 0, да страшне грјехоте, што се тамо догађала! Смнслили људи. како би могли иа јеФтни пачин доћи до великс једпе нркве у част Госпе, на да се свијет сваке године куни у п.ихово село и код п.их троши, а оии лијепо да се смију. А циљали можда још и пато, датом својом црквом привуку себи п ..проклете Влахе из оиих к[)ајева! Да им наклепо дјело сигуриије за руком пође унлели су они у то евоје чудо и св. Духа Силпи свијет, који се екунио био, видио је пад собом голуба, ко.ји се над њим вио, па нестао А кад је дошла војска из Беловара и голуб се онет појавио, веле да је један војник опалио у њег из нушке и убио га, што је био иајбољи