Srpski sion

Број 7.

„СРПСКИ СИОН."

С тр . 107.

ком уступљеног иметка повисују годишње мировине њихових удовица и сиротана. Да ли ће се такви услови стављати кад томе дође време, зависиће од појимања и срца тадањих чланова управе архидијецезалног завода. А дали ће се ти услови моћи примити од стране управе општег мировинског Фонда? 0 томе је садјош рано говорити. * * $ Но да завршимо. Потребно је, да бриговодство архидијецезалног завода одмах изврши предају чланаринског иметка управи народно-црквених Фондова, а што пре да сазове скупштину архидијецезалног завода, и за ову да спреми предлоге и то : 1. у ногледу одсадањег располагања са годишњим дохотцима легатарних капитала, -— дотле, док измена или допуна ТТТтатута не би уследила; 2. предлог у иогледу те измене или допуне, којом би се евентуална измена определења фондовског хтела покушати. Захтевамо од бриговодства, да те предлоге спреми зато, јер без готових конкретних предлога скупштине обично не свршују таких својих послова. А бриговодство је и позвано, да те предлоге спреми. А напред смо казали своје мишлење о правцу, у ком се могу ти предлози са ус пехом оживотворити. Ако бриговодство не дели то мишлење, оно ће спремити предлоге у своме правцу, а то ће моћи учинити и иначе сваки члан скупштине, ако то буде хтео. Но ми би преноручили бриговодству, да води при том рачуна само о могућностима, јер посао са немогућностима ако и нема — кад год — других рђавих последица, али он иронушта време, у ком је требало много добра учинити. Јереми&. Проповед у недељу месопуену. Јеванђеље цо Матеју гл. 25. ст. 31. 47. Исус Христос, Син вечног Оца, истина и пут, казује нам на многим местима св. писма, па и у сада прочитаном св. Јеванђељу јаено и очигледпо у нанред, да ће, када буде крај свету, бити свеопшти суд

свима људима, и да ће Он бити тај, који ће судити. — А кад ће бити тај други долазак Христов, то ми за извесно не знамо. — То знамо, да му други долазак не ће бити као први. — Јер први пут дошао је Христос Спаситељ у стању понижења, да нас научи и на добар пут изведе, и да нас страдањем и смрћу избави од греха, а други пут ће доћи у слави својој са свима својим светим Анђелима, да суди свакоме, како је ко заслужио. — Тада ће божанствени . Судија седити на престолу своје славе и сабраће се иред њим сви народи, и разлучиће их између себе као пастир пгго разлучује овце од коза. — Праведници ће бити стављени с десне стране, а грешници с леве. Ко може себи замислити ону радост оног дана, коју ће праведници осећати када чују глас Спаситеља свога: „ Ходгте благословени Оца мога, наследише царсшво, које вам је примрављено од тстања свеша. и — А ко је кадар описати страх и трепет оних у онај дан, који буду чули осуду вечног Судије: „Идише од мене чроклеши у огањ вечни, иргтрављени ђаволу и анђелџма његовим а . Јест, браћо, сви ћемо ми изаћи на суд пред Христа, и тада ће судити свима ио делима његовим. — Вера нам наша не допушта да ми у ову истину носумњати можемо, а и сам разум нам признаје, да мора доћи онај дан, који ће у склад довести оно, што је до сад несложно било; онај дан, који ће презрену, тлачену и угњетену врлину уздигнути из нраха и крунисати ју; онај дан, који ће од људи криво и лажно вршену правду усноставити у прави положај и ред. — Па кад је то тако, браћо, а оно дела зауставимо се данас мало код тога. Последњи ће суд бити страшан и ужасап по грешника, јер тад ће бити све против њега. — ТГротив њега биће Исус Христос, чије заповеди и науку није иснуњавао и вршио, већ их је лакомислено газио и презирао, а кога је и животом својим вређао. Против њега ће бити онда и његова рођена савест, јер ће га она због најскривенијих грехова оптужити. — А како ће страшна бити тада оптужба? —-