Srpski sion
С®р. 486.
.СРПСКИ
СИОН."
ради на сузбијању назаренства, те што чешће штампају и шире саставе нротив назаренске заблуде, с друге стране, да не износе најавност такове ствари. које би само обарале углед цркве и свештенства а тим више ишле у ирилог назаренству — пре него што би код надлежне духовне власти претходно лека потражили. IV. с обзиром на то, што Је св. тпјна покајања и причешћа код здравих као и болних разнообразно, већином непотпуно и са свим површно, обавља, предлажем: да се умоли св. Архијерејски Синод за сходно упутство, те да се путем високе наредбе уведе строго и прописано вршење речених св. тајни и осталих свештених обреда у овој расправи поменутих, те обрати просвећена пажња високопреосвећеног Епископата на крајеве назаренством заражене ради даљег расположења. V. с разлога тога, што је већ са свим, на жалост, обично иостало, да политичка и јавна звања уредују у недељне и празиичне дане, на и за време богослужења, дозвољавају, да иојединди у подручју истих теже послове у речене дане обављају, те на јавне радње приликом т. зв. робија народ и саме натерује; да се недељни и годишњи вашари у носледње време већ и на саме највеће празнике одржавају, чиме се углед цркве у очима народа понижава, а светиња вере обесвећује — предлажем: да се умоли преко надлежне духовне власти висока кр. зем. влада, даунамет нризове и поткрепи ово предметне постојеће наредбе, а о извршењу истих свештенство строго рачуна да води и о томе благовремено тачно и савесно своју власт извештава. VI. с разлога, што свештенички подмладак још ненрестано излази из богословије неснреман за борбу против назаренства, у колико с.е, тако рећи, с овим опасним непријатељем упознаје и сусрета тек у јавном животу своме; с разлога, што се и црквена певачка друштва у многом могу сматрати као врло згодно средство, којим ће се наш народ, а нарочито млађи нараштај, цркви својој привући и приљубити. предлажем: да се иутем представке умоли св. Архијерејски Оинод, како би се студија о назаренству као засебан и обавезан иредмет у бого-
словији нашој чим пре увела, да би се свештенички подмладак још у скамији чим боље са назаренством упознао и у што већој мери за борбу иротив истог спремио ; даље да се меродавни фактори постарају, да се још већа пажња ноклони уз вокалну и инструменталној музици како у нашим средњим заводпма, препарандијама, па и у богословији, да би ти ме млафе свештенство односно учитељство поред осталих разлога, могло узети што живља учешћа при оснивању црквених певачких дружина. VII. с разлога, што се свештенство још непрестано у већини наших општина бори с .материјалном невољом, колико због малене још више због неуредне плате, која му сасеца крила одушевљењу у узвишеном раду, предлажем: да се овај збор обрати на све остале протопрезвитератске зборове, да се прикључе представци овог збора на виеоксславви саб. одбор односно високи сабор у погледу ирикладног и положају свештеника достојног уређења свешт. дотације, изједначења и осигурања редовне свешт. плате као и пристојне мировине у свези с осталим, што је у овој ствари нанред речено и на послетку: VIII. с разлога, што су се земљорадничке задруге већ до сад показале као врло згодно средство у сузбијању назаренства, те се њоне и најбоље у присенак баца социјална страна исте заблуде предлажем : да се изабере одбор, који ће проучити установу земљорадничке задруге, те поднети у име збора образложену представку св. Архијерејском Синоду, а уједно иозвати и „Савез српских земљорадничких задруга", да то исто учини те истом високосл. Саб. Одбору поднесе, да, би исте високе власш како свештенству тако и црквеним општинама ту племениту установу најтоплије нреиоручити те у свом делокругу на унапређење исте установе порадити благоизволеле. * * * Овим завршујемо и носледњи део своје радње, коју нам је овај часни збор нрошле године на израду поверио. Овде смо нзнели све оно, што држасмо, да није требало нревидети и мимоићи. Указали смо и на оно, што би за сад најпотребнијо било учинити те да се у неколико ширењу назаренства стане на пуг. Не спадамо у таке оптимисте да верујемо,