Srpski sion

сион.

како би се назаренство при остварењу овде наведених предлога за кратко време са својим учењем са свим изгубило, да би се заблудели синови народа нашег у крило своје матере цркве чим пре сви без разлике повратили, но не тајимо ни свог уверења, да би се — при најозбиљнијем настојавању од стране свих позваних и меродавних фактора, да се горњи нредлози чим пре и што потиуније у живот приведу и остваре — број назарена куд и камо смањио, јер би број нових прелаза све мањи и ређи бивао, а и то взљда тек нешто треба да значи. Да нас је у овом послу руководила једино љубав према светом православљу и милом роду свом, не имајући намере никога вређати нити му ма у чему на жао учинити, не треба о том нп речи да трошимо. Једино слава свете нам дркве православне, углед и напредак светог нам православља, срећа и благостање народа српског лебдела нам је пред очима свагда па и при писању ових редака. Учинисмо колико смо и како смо према приликама учинити могли, те и завршуЈемо ову нашу радњу речима: „ГесЈ, диос1 роћп, Гас1ал1 шеПога ро1еп1е8".

Проповед на ,,ев. Илију." Данашњи апостол и св. јеванђеље иаиомињу нам, љубазни Хришћани, ону дугу сушу, која је била за време угодника и иророка Божјег св. Илије и која је трајала пупе три године и шест месеци: Св. апостол Јаков спомиње ту велику сушу овим речима: ИлТа чмок-ккх к^к подо = вострастжх н<шх, и л 1 олиткок > по/иолис/л, да нжКдетх дождх: и ие одожди по зелми л-кта Три и лпсацх шестк : Н паки п0л10лиса, и неко дождх даде, и зјлма проздве плодх скон". (Јак. 5, 17.-18.) Из ових речи видимо ми, да је Бог затворио небо за 3 године и шест месеци на молбу данас елавпог пророка св. Илије, који и ако беше слаб и страстан човек, као и ми што смо, ипак је Бог његову тонлу молитву услишао тога ради, што је он Богу служио и Богу угађао. Безбожни цар израиљски Ахав, заједио са својом идолопоклоничком жепом ЈезаФељом, служећи богу Ваалу чинише пајвеће бе-

закоње у Израиљу, и да би свом Богу више и боље угодИли они гонише и убијаше пророке Бога Израиљева, Бога истинога; па ие само, да они сами од Бога отпадоше и Богу грешише, него и народ од Бога отуђише и на грех паведоше. Да би повазао и цару и народу, да над Богом Саваотом нема другог Бога, да само он једини може спасти и помоћи и да се према томе само њему јединоме треба молити и њему угађати: св. пророк Илија помоли се топло истиноме Богу своме да он казни отпаднике и да нусти сушу на земљу, како би увидели грешиици и безаконици, да је заиста он „Когк кмји ." Бог иснуни молитву свога угодпика и затвори иебо, те не паде на земљу киша за 3'| 2 године, а тада се опет помолио нророк Богу „и небо даде кишу, и земља донесе нлода". Има и једна српска народна песма, која онет говори и о томе, како су светитељи измолили од Бога кључе од небеса и затворише небеса за 3 године дапа; ево те песме: „Збор зборише Божји апостоли Збор зборише на небеска врата. Отуд дође громовник Илија А тшта га огњена Марија „„Где си био мој брате Илија?'' Одговори светитељ Илија, „„Казаћу ти Огњена Марија: Ја сам био у земљу нроклету, Где 'но јесте Божје незаконство, Где не моле Бога да номогне И не слуша пород родитеља, А не слуша млађи старијега, Где кум кума не држи за кума, Где брат брата по судови тера, Не светкују свеца никаквога, Нити жегу у дркву свеће, Нити служе Божју литурђију. Ради тих безакоња и недела песма каже, да су светитељи свет мучили: „Они свету муке ударише: Илија их громовима гађа, А Марија са муњом и стрелом ; Не могли их Богу обриути. Па кад тиме нису могли људе поправити и Богу окрепути: