Srpski sion
Б р. 1?.
„О^ДОКИ
СИОН. 1
Стр. 263
датке из мађарског језика краљ. држ. тпколском надзорништву Бачке жунаније. Из српског, мађарског и немачког језика се одређује по један задатак, а из геометрије четири задатка, од којих кандидати имају два, да израде Одређене задатке Председништво Школског Савета, запечаћене, у засебним кувертама из сваког иредмета, доставља до 1. јуна управитељу српских учитељских гакола сомборских. Том приликом доставља Школски Савет и решење своје о одређеним данима, када ће се полагати писмени и усмени испити за учитељско оспособљење. У случају, да Школски Савет не би био задовољан са послатим темама, може захтевати од ПроФ. Збора нове теме. §• 10. Писмени испити се држе прве недеље у месецу јуну. У једном дану се могу највише два задатка решавати, но обично се за сваки дан одређује по један предмет. Пре почетка писменог испита отвара управатељ запечаћено писмо у присуству проФесора, који ће надзор водити и кан- ■ дидатима саопштава задатак, који се има тога дана решити. Када истече време, одређено за израду задатка, кандидат је дужан своју радљу са концептом и у том случају нредати, ако му радња и није сасвим 10това. На писмене испите смеју кандидати само свој нрибор за писање донети, на писменим испитима из мађарског и немачког језика могу се послужити и речницима, за време рада не смеју један с другим ошнтити. Преступи ли који кандидат ово, забраниће му се, да отпочету радњу и даље настави. Пре почетка испита имају се на ово кандидати строго опоменути. На писменим испитима се воде записници. У ове се уводи иочетак испита, одређени задатак, именик кандидата, који задату тему раде, назначује се време, када Је који кандидат своју радњу предао и у опште се бележи све, што се догодило на испиту. По свршеном испиту управитељ нот- |
писује записнике и прикључује их списима о испиту за учитељско оспособљење. §. 11. Израђене нисмене радње прегледају проФесори. Српску радњу проФесор педагогијских наука и ироФесор српског језика. Погрешке у писменим радњама назначују, на сваку радњу бележе кратку пресуду и оцене, које одговарају радњама. Пошто су нроФесори прегледали писмене радње, управитељ сазива ПроФ. Збор у седницу, у којој проФесори подносе извештај о успеху писмених задаћа. У овој седници не доноси се још мериторно решење, ко ће се нрипустити усменом испиту; право ово принада седници укупног испитног поверенства. III. Усмени испити. §. 12. Усмени испити се држе у другој половини месеца јуна, после већ одржаних разредних испита у нижа три разреда учитељске школе. Дане, када ће ее одржати ови испити, одређује Школски Савет по предлогу ПроФ. Збора. Пре почетка усменог испига држи се седница под председавањем главног школског реФерента (одн. повереника Школског Савета) у којој: а.) Поједини нроФесори реФеришу о успеху писмених задаћа; тада се већином гласова утврђује усиех писмених задаћа и доноси се коначно решење, ко ће се припустити усмепом и практичном испиту. б.) У овој седници се решава, према успеху појединих задаћа, и то, који ће се кандидат и из ког предмета опширније испитивати. У случају да се председник испитног поверенства, код ког наставног нредмета, који међутим није предмет усменог испита, не слаже са већином у погледу оцене писмене задаће, може захтевати, да се исти кандидат из тога нредмета нодвргне и усменом испиту. в.) Иредседник испитног поверенства именује нерово^е, који ће на усменом и практичном исниту записнике водити.