Srpski sion

»СРПСКИ

СИОН."

На 13. Понеже видјелосе, да весма ние могуће било обшчее жвтие устроити, того ради свјатоночивгаи Г. 15икентии Јовановић, на прогаение Фрушкогорских предстателеј и братии, блоговолил јест, по 10 мотика винограда »а одјејанве свое имати, подобње и ниње. На 14. Во варош или село без благословенија настојателева неисходјат, обаче по два за оскудјением братства ниње не бивает, атпче же братство умножитсја, и сие бивати может. На 15. До сеље того не бивало, обаче от сеље но нарежденију објешчаемсја иснолњавати. На 16. Вси јеромонаеи, јеродјакони, монаси и прочи живушчи в монастирје, сеј пункт исполњајут. На 17. Сие мнози творјаху и до њине, а от сеље вси на потребитих и прилвчних мјестјех објешчавајутсја всјачески исполњавати. На 18. Ризи чернија и до сад носиша (њекотори же прочих варб), а от сеље објешчавајутсја никовх прочих варб, но черних носити одјејанија. На 19. Мантии четир имајут, и по указу сего пункта исполњавајут. Расе же и камилавке котори неимајут, објешчајутсја правити. На 20. Ашче ипогда и бивало в сем пунктје знаменаја, но слава Богу сад престало јест, и в напред помошчију Еожијеју, по јелико возможње јест, по крајн,еј сиље хранитисја от сего облигирајутсја. На 21. Будући да до сеље задоста и противни њекотори била, обаче от ниње в болше повинование објешчавајутсја. Но пак и отец игумен по разсужденију служби, дјела же и потреби да нареждует. На 22. И должност јест всју равно братију љубити игумену, такожде и о снасении душ их пешчисја, за које тшатисе будет исполњати. На 23. Слава Богу јаже в сем пунктје пигаутсја, не находјатсја. На 24. Кувар најмлени јегда не будет, тогда и братија редом принуждени сут куварску чреду држати. На 25. Гостилниду до ниње неимали, зато и гостилника ненареждивали, а сад гостилнице устројили, такожде и гостилника наредити објегачавајутсја. На 26. Сеј пункт неврежден содержават јест, и нигдје за ковм братом саблазн] обрјелсја јест, такожде на 27. и путеици приобрјетенују милостињу исправно предајут.

На 28. Сеј пункт досеље несодржавалсе, а от сеље објешчавајутсја сие творити, а за узрок злодјејев до сад не бивало. На 29. Каса мовастирска и прочаја, јакоже в сем пунктје гласит содержитсја. На 30. Ашче и до ниње находилосја, да братија по келијах јели, от сеље конечно сеј непреподобни обичај тшчатисја будут истребити, и во обшчеј трапези, купно вси објешчајутсја јасти. Прочајаже сего пункта несодржавајутсја. На 31. Сеј пункт во постојаној сиље не содржитсе, но агаче и имајут братија особна кола. коне, седла, обаче монастирску службу по нарежденију настојатеља исполњајут. На 32. Сего пункта повељенија, по прилици исполњајутсја. а в напред и болше исполњавати обј ешчавајутсј а. На 33, По сему правилу јесу соборно судили Исаију монаху, јемуже ударено 50 штапа за кривицу, шчо се противил игумену, сие јест било во времја великаго поста. А прежде и прочим јест погрјешајушчим по сему правилу чинено. Из монастира же нитко изгнат ние, нити се случило. На 34. По изданом сем правиље содржавало се. Равно же прочтохом и нравила их високопреосвјашченства Г. Арх. и Митрополита в начаље сеја визитацији титулиратаго, в 8 пунктах в љето 1749. Августа 28. издана и обрјетохом, да добрје исполњавали јесу, и в напред јешче болгпе за помошчију Божијеју потрудитсја исполњати. Под днес текушчим 18. датумом сиј доље нареждени, јако игумен, намјестник и прочи члени положиша в церкви свој јурамевт. От вишепоменутих братии пак потвержден игумен СтеФан Јеромонах. 2. Намјестник пак остает монах Михаил. 3. Филип проигумен, духовник обшчи и типикар 4. Агапиј Јеромонах, Еклисијархом. 5. Пајсеј монах, кључарем. 6. Гостилником монаха хаџи Антонија и над болницом послужитеља. 7. Исаија монаха, економом. 8. СоФрониј јеромонах магистром и протоколистом, јегоже должност будет протоколи всја по ФОрмулару чиновно водити, монахов и дјаконов мог!астирских, и прњаворску дјецу обучавати читати, појати и писати, окром же школи во праздники и во Јдни недјелнији, звонити, и