Srpski sion
В р . 21. ђМСКН^СИО! О гр . 627.
професоре, одређује им плате и мировину, дозвољава у границама закона директорима и професорима, да се могу споредним иослом бавити; именовење управитеља и професора мора одмах пријавиги министру иросвете уз прилог таблице о квалификацији. Уиравни одбор у споразуму са епископатом сгвара снецијалан правилник, о начину, како се именује унравитељ и проФесори. г.) установљује наставну основу и за њу спроведбено упутство, даље школски правилник и саставља дисциилинарна правила за ученике и правилник о томе, како се употребљава дисциплинарно право и све то подноси на одобрење министру просвете; решава о установљењу и опросту од школарине ; д.) саставља дисциплинарна правила за управитеље и нрофесоре, која мора приказати министру просвете а при том у обзир узима права, која су у §. 134 и 185. задржана за епископе и калуђерске редове; ђ.) наређује, води и процењује дисциплинарну истрагу световних управитеља, професора и слугу у смислу правилника, који се има створити за употребу дисциплинарног права; али мора на захтев министра просвете нротив управитеља и професора наредити дисциплинарну истрагу и о резултату њеном министру извештај поднети; е.) ако бп ученик био ма из једног завода истеран, министар потврђује пресуду нрофесорске конференцир, а ту пресуду поднаша управн. одбор преко окружног главног школског управитеља министру; ж.) код већих моралних и дисциплинарних невоља, ако би професорска конференција у томе своју дужност пренебрегла ил неби је добро познала, може министар тражити, да се нареди дисциплинарна истрага, а управни одбор мора министровом позиву одговорити и министру ноднети извештај о резултату путем главног управитеља; з.) бира школске књиге између оних, које је министар нросвете одобрио и поднаша приликом сваке промене каталог тих изабраних књига министру, да их с одобрењем на знање узме; и.) препоручује министру, да може дати редовном и нриватном ученику дозволу, да два разреда полаже за једну годину; ј.) ослобађа од гимнастике, од теоријског
цртања и красноииса; дозвољава ученику, да може у току године бити примљен, дозвољава из два предмета поиравни испит, дозвољава ученику, да може иоправни и поновни испит на другом ком заводу полагати; оцењује апелату о поправном и поновном испиту, тако исто и апелату у том случају, ако ученик није примљен; ал све ове одлуке одмах мора саопћити окружном школском главном управитељу и само се онда могу извршити, ако главни управитељ против њих за 14 дана не чини нриговор; ако је главни управитељ противног мњења, у том случају одлучу.је министар просвете; к.) према захтевима наставне системе одређује струку упрежњене катедре и то одмах јавља министру просвете преко главног управитеља; л.) шаље ради надпрегледања писмене радње и записнице ириватних испита главном управитељу; шаље даље главном управитељу поделу предмета, записнице о контролним и методичким профосорским конференцијама, и о посетама главног уиравитеља и годишње завршне извештаје. У свима тим случајевима мора издати наредбу главни управитељ, односно министар просвете, али ово наређење се може одности само на то, да се поправе недостаци и ногрешке; управни се одбор мора старати, да се наредба изврши; љ.) издаје мање правилнике и саопћава их главном управитељу т. ј. таке, који садрже правила, која не могу издати поједина професорска тела, али и таке правилнике, који несу опће природе; м.) на испитима зрелости председава окружни школски главни управитељ, али и управни одбор шаље на исте својег заменика, који прегледа иисмене радње, на усменим испитима ставља питања, има право гласа, потписује сведоџбе, а ако не ће да потпише, сведоџбе се не издаје; у том случају министар просвете одређује мешовиту комисију да одржи истрагу на којој се има заменик управног одбора преслушати; о резултату истраге подноси се министру извештај, на основу којег министар решава, да ли да се сведоџба изда ил не; н.) школе шаљу непосредно окружном глав ном школском управитељу исказе и статистичке податке, али од тих по један примерак шаљу уједао и управном одбору. Главни управитељ