Srpski sion

Бг. 24.

СРПСКИ

СИОН

С тр . 378.

одвлачно уписати и књигу пријелаза, нипошто пак у матице Књига се пријелаза има водити тачно према обрасцу под Е. С уписом родитеља у књигу пријелаза власни су дугпобрижници подједно уписати и ону дјецу, која у том часу нијесу још навршила седме године, али само у ова два случаја : а) ако оба родитеља у то вријеме припадају једној нстој душобрижнико' вој вјери ; б) ако је на душобрижникову вјероисповијест прешла незаконита мати. Изватке из књиге пријелаза за такову дјецу има душобрижник заједно с обавјешћу о пријелазу родитеља доста вити надлежној управној области I молбе, која ће их приопћити душобрижнику оне вјероисповијести, којој су дјеца прије пријелаза родитеља припадала. Водитељи матица оне вјероисповијести, К0 ј°ј С У прелазник или такова дјеца до тада припадала, имаду у рубрици „Опаска" матица ро^ених или крштених забиљежити ово: „Гласом обавијести кр. котарске области у (градскога поглаварства ) од . . . бр. . , . прешао (прешла) на вјероисповијест". (Потпис водитеља матица.) §. 20 Књиге пријелаза и изваци из њих јесу јавне исправе с потпуном доказном моћи у смислу §§ 113. гпп., што се вјероисповијести уписане особе тиче, зато имаду области, чим им дође до знања каково самовласно т. ј. без дозво ле кр. земаљске владе, одјела за богоштовје и наставу, учињено исправљање ули надопуњавање и такових књига, по §-у 77. к. п. учинити пријаву судбеној области ради кажњивога чина (§§. 101. до 105. к. з. односно §§. 197. и 199. сл. д) или §. 320. сл. ф) к. з.). Душобрижници имаду изватке из књига пријелаза издавати странкама уз пристојбу од 1 К, а областима за службену порабу бесплатно. Областима имаду уједно на захтјев у извору за службену порабу предложити

све исправе, које се тичу вјерозаконскога пријелаза. На §■ 20. закона. §. 21. За храњење и узгајање находника вриједи пропис црс . кр. хрв.-слав. намјесништва, од 3. листопада 1859 (3. вл. л. 1859., разд. П., комад XII. бр, 17.) изузевши чланак V. За унос такове дјеце у матице одређује се ово: Поглаварство опћине, у подручју које је находник нађен. има изви^ети мјесто и вријеме, гдје и кад је находник нађен а по могућности и мјесто и вријеме, гдје и кад је рођен, па му надјети примјерено име и презиме. Надаље има хранитеља б^з плаће записнички саслушати о томе, којој вјероисповајести намјењују то дијете. Сасвим одређене а кратке податке о мјесту и времену наласка, а по могућности и о мјесту и времену рођења находникова, па о имену и презимену и вјери његовој има поглаварство ради уноса у матице приопћити оному водитељу матица находникове вјероисповијести, у чијем је подручју находник ро3?ен, ако се мјесто роЈјења могло под извјесно установити. Није ли пак находника нитко примио бесплатно на одхрањење, има опћинско поглаварство установљене податке о мјесту и времену наласка евентуално ро ђења находникова а тако и о нађенутом имену и презимену приопћити надтутор ственој области, која ће тутора саслушати о томе, којој вјери намјењује то дијете, те по том све те податке сасвим укратко приопћити ради уписа у матице оному водитељу матица, у чијем је подручју дијете нађено односно рођено, ако се мјесто рођења могло извјесно установити. Водитељ матица има у матици рођених или кргатених у рубрици „Опаска" забиљежити: „Подаци за унос приопћени од опћинскога поглаварства у . . . . . . (или надтуторствене области) под бр , . , Потпис водитеља матица.