Srpski sion

Б р . 29.

СРПСКИ СИОН

С тр . 453.

реестру, что се раздерет или издадет записовати. Иншчкрукциа Архиепископском ексарху в Велграду последует. Предсловие како у остааих иншчкруциах, а јего глужба и облигациа будет. Перво: Понеже оваки служител будет дужан образ нам бити, и наше место исплњати каде нас овде ние; тако требует јему ва васем црковном деле известеом и наученом бити, како будет и поучение христианом давати, цркве и монастири и свјашченици проразввђивати и нареждивати, да су чиновне како надлежит и устроено ва васем. Пак Фгоро: Чрез вас что будемо до господствујушчих кореспондирати, и вам на реждивати код них, у всаких потребах наших зде код иншчанциах солицитовати и оправљати, са васаким промотрением, разсуждением и постојанством да будет и да са ташчанием оправљате, јежеби не узроковао нам диФилкутате кое, и не нанесао что напротив, но како верни, добри и послушни служитељ, по крајному разумениа сили и вазможности в том труда своего и ва потребном случае нешчадит, и притом по крајнеј мере старатисе споспешествоват, ваее что к нашој верној службе и ползе ва всаких случаех касатисе может. Такожде Третие: Провенти или нриходи наши ако от тагсила епархие наше, ако от пензиона, от еквиваленц десетков у Сервии и банату сбичне по реестеру да примаш, и пак цо реестеру но указу нашем да издаеш надлежешчим, и хесапа твоего свакаго мјесјаца да си дужан нам пред предла гати екстракт. А когда ми нисмо, и ненаходимо се зде, а па посао потребни наш надлежит трошак, можеш са разсуждением дати, и нам потсм у екстр^кту ће се предложити. А пак Четверто: На приход остали сваки наш добро позорствовати и за ним настојати јелико више можчно без коего вреда что будет а са разсмотрением и великим раз суждением. Потом Пето: Преимушчаство наше и правице овде надлежашче ? в протоколе своем

имати, и них добро знати, и нихма на иротив что сотворити не само благовремено брапити, но и васакими мерами отврашчат и недопушчат ташчитисе да имат. Что Шесто: движиме и недвижиме но реестру јеже иримиш, и пак по реестру и плно да предаш у изшаствиу твоем, а что ваполе уз руку издаши, на реестру да записуеш шпециФице имено, и число дна, мјесјаца и лета. Јакоже Седмо: Груптове наше дати добро држати и радити, и посленике наимати и дати нословати, и всаку о нима промисал и скорб носити, како она надлежит; и над полским и у двору унутрашнем послу, кои ће настојати, хоћете имати помошчника, кои от вас у делу нашем депендовати будет. При сему Осмо: На нови двор за послом и делом у свему надлежешчему да си дужан трудити се настојати у сваких потребах и трошак потребни на указ наш давати, и онде за сваки интерес и ползу нашу что је чинити ; и вред и сваку шчету отврашчат и о делу оваком и случају сваком свакога мјесјаца репорт давати. Сверху того Девето: Подолужешчие и служешчие каде смо ми овдв, дворни савзтник наш са с нима ва всем комендировати, и ви са шним заедно дужни будете; а когда ми нисмо овде, тако о васем дворостроениу како дворни саветник иншчрукциу има, дужан ти јеси оно совршивати потпуно. Најноследно Десето: Ексарх пожаревачки и грочански у делу нашем и зановеди будут от вас депендавати и чрез вас от нас нримати. Того ради ви нак добро држати и разумети имате наше заповеди от времена до времена, определаемие надлежашчим образом по своеј совести иснрављати и ради своеј користи, својства, дружби, ни вражди нротизно должности своеј и присеги непоступат; и таким образом себе да зраш како доброму и верному нашему служитељу благопристојност и надлежит, како пред Богом и судом јего страшнвм ва том ва сегда ответ дати можеш. Иншчкруциа Архиенископом и мвтрополчтском ексарху у Пожаревац последует.