Srpski tehnički list — dodatak

Подина УК а ____ из НАУКЕ И ПРАКСЕ СТРАНА 11

_ свакој железничкој линији односно путу број | лево или десно од осе моста за количине: отворених мостова сразмерно велики и према дт, дт—1, дт 1 ит.д. (види сл. 4 И 5). томе њино грађење неизбежно, нарочито. "Ово излажење вертикала из свог првобитног при ограниченој конструктивној висини; где положаја повлачи за собом деформацију дакле нема могућности да се колосек по- горњег појаса, који ће место тачкасто озна-

"стави на горњи појас и тиме постигне нај- | ченог првобитног положаја у хоризонталној

__ боље попречно укрућење помоћу потпуних | пројекцији (сл. 2 и 3) заузети на пример по-

"рамова и. дијагонала у њима, мора се код ложа! у истим сликама пуно извучен. Какав _ отворених мостова, са тако званим полу- | ће положај по деформацији заузети горњи рамовима нарочита пажња обратити на њи- | појас зависи од димензија моста и његовог

хово попречно укрућење. Да ови мостови | оптерећења, но свакојако биће деформација

· буду стабилни, нужно је за притиснути горњи већа, у колико је горњи притиснути појас појас узети веће пресеке, но што их дају | слабији. Означимо са Вт, Вт 1, фт и фт =] обрасци за чист притисак односно извијање | углове под којима су штапови От, Опљ-1, "(Ктсктезћокен). У опште узев, мора се узети | Рт и От +1 нагнути према хоризонтали __ КОД отворених мостова не само довољно за посматрани чвор т. са Ати Ат + 1 __крут горњи појас, но и вертикале, као што ширину поља главног носиоца лево и десно Бемо то у овом чланку и показати, кори- од чвора т. па ћемо имати као што,„и стећи се при том прибелешкама из преда- | (сл. 2 и 3) показују, да се сваки штап горњег вања професора берлинске политехнике Ма!- појаса после деформације његове обрнуо за јет-а Вгезјаш. Узмимо ма какав отворен извесан врло мали угао, чиј је атеиз==5=-=2. " мост на пример са параболским носиоцима "Тако на пример штап От обрнуће се за (сл. 1) и железничким колосеком на доњем угао и Па Оп + 1 заугао от — от ++ 1 - ЈАНО носилаца нека је огра- | “Ол 5 Ото 1 "_ничена с обзиром на мали распон тако, да | Бер Попа није могуће са распињ ачама укрутити мост | вертикала 5 Пао дијагонале лево и _у наспрамним чворовима горњег појаса — | десно од чвора т за угле: и 5. дакле да имамо мост са полурамовима или -Е: 35. а а а такозвани отворни мост (ел |--5) ' обртања свију штапова чвора т могу се зами__Ако за ма који чвор т. горњег "појаса слити изазивата извесним хоризонталним сиозначимо напрезања услед спољних сила за лама Хт дејствујућим у равни полурамова све штапове тога чвора са Оп, Ош += 1, (види сл. 6.) обртање може бити ка оси Ри, Ош +=1 и Уш;-а са ду О == 1, места односно од ове. Од извесних штапова ата, дт -- 1 и ћт, дужине дотичних штапова | чвора т. добићемо за силу Хт прира_ посматраног чвора, то ће вертикале главних | штаје и њих ћемо означити са =, а од других _ носилаца при оптерећеном мосту силама Рт. | олакшања (Епбазшпо) и њих ћемо означити а услед деформације потребних носача изаћи са—. За посматрани чвор т. нашег носиоца из свог вертикалног положаја у страну | добићемо за целокупно Хт ову једначину:

~

от от

: отет 1 | от— ет 471 от от от Као = == = и И Ба АИ === –— не Нн 0) У о От Ћ Ол т ! от == 1 ћтп ЕЦ 4 А от = 1 _ Стављајући у једначини 1) с обзиром на сл. 1. - Ап Јел АТИВтЕ ћт - ћи од === Оли ПИ Ола = о О Ио == ил == 8ИЛ === „пп Л: |с058 ЈЕНЕ Ли созјт ;- _ пи | созт + 1, дт а оп "пет, А ;. зе: ћу Ота - +1= та И е Фа 1 НЕ 1 а и дп + " ИЕ добићемо (От бт== от От] гт— от - 1 Мт от Јул “опао == 1 от пи = ПИ ал МАЊЕ Пн ћт — ут пили = _ СОЗВТ. 4 совт = 1 зета _ зри 41 ПА: Лота Ота ИЕ | бт— епа 1 ои : от . д = Отсов т —__--__РОт=1 собба 41 Мо — Разтфт— — Ото +1 5јпФто-- 1 ЈЕ пр | А 5 А ал ћт НЕ ћт ћт За ИЛИ : г Пен РА ет— ет —1 па. бт--етН 1 | сто МЕ 5 2) Хаи = Ош СОЗИЉ- ит О | сова 1 ата 0 Ба (Уп+ От зри +-Ош-+1 5пфрш-+1

Ат 1 - 5 |

Е7а