Srpski tehnički list — dodatak
"ОТРАНА 12 ЗАПТОНИЦИ РЕДОВНИХ САСТАНАКА
ЧЛАНОВА ПШКЕЊЕРОКОГ УДРУЖЕЊА.
поданик. Алп не слаже се са тим да морају бити прво државни инжењери. -
Ивачковић. — Слаже се са Отанпсављевићем што се тиче квалиФикација, али је у исто време иза то да самоуправни инжењери буду најпре у До службл, дакле да пмају неке праксе.
Вуловић. — Тражи тако исто да ови инжењери имају праксе, или да су провели у државној службп. бар 2 године. = : Е у
„Андоновић. — Треба, запста тражити праксе од самоуправних инжењера. Али пошто се она тражи од, кандидата који полажу инжењарски пепит, онда ово _ може отпасти.
Павлићевић. = Примедба г. Андоновићева- одгова= рала би циљу, кад би се примали као самоуправни пн-
_ жењери само наши техничари. Али како: ће бити п та квих који долазе са каквог страног универзитета, онда. за њих треба што год предвидети.
" Отанисављевић. = Не треба мешати цивилне ин-= жењере са самоуправвим. Самоуправни инжењери нису толико самостални, али ипан треба тражпти неке праксе
К. Живковић. — Кад један техничар сврши школу мора имати и државног исппта, а онда предвиђено је да има и праксе. Једном кад добије титулу инжењера | може радити гди хоће, а ако није способан неће га нико ни трпети.
Леко. — Није за ову праксу за то што се од наших техничара траже јачи услови, но од оних што 40-_ лазве:са стране.
У чл. 66 прима се први став по пројекту са допуном СОтанисављевића, да со за самоуправне инжењере „могу поставити она лица која имају квалификације државног иносењера ошто оцењ ује грађевински савет.“
Дре стов примљен по пројекту као и трећи. А Чл 67. = Ковачевић. У овом члану правилно је схваћен
положај инспекција према самоуправним властима. Тако инспекција даје само мишљење, да ли су при примању самоуправни инжењера сви услови предвиђени, а нема права да их и санкдионише.
Атдоновић. = Ако ово мишљење инспекција није обавезно за самоуправне органе, онда је овај члан излишан. Ковачевић. == Може самоуправни одбор што год и предвидети, и добро је да та инспекција на то упозори.
Павлићевић. — Сматра да је овај члан излишан,
све дотле, док примедбе инспекција немају И обавезне силе за самоуправне органе, <> Антић — Овим се је чланом хтело, да се у техничким питањима да упута самоуправним властима. Чл. 67 прима се по пројекту.
Чл. 68 2 а >» з Чл. 69. Станисављевић. =— Противан је да инспекција на-
ређује самоуправним инжењерима, већ ако се има што наређивати нека се обраћа. Ош нон одбору, који би даље ствар водио
~ Решено да чл. 69 отпадне.
Вуловић, И раније је била једна слична тачкапа смо је избацили, предложе да и ова отпадне.
Андоновић. =— Изгледа да хоћемо таборе. Налази да је нужно да се окружни п самоуправни инжењери помажу, али да се-плати док се замена врши. -
Ј. СОтантовић. — По уговору који постоји између самоуправних инжењера и одбора, самоуправни пнжењери не могу радити државне послове.
Решено да чл. 70 стпадне.
ЛЕНЕ
_ Отанисављевић. — Не може инспекција имати нпкакве коресподенције са самоуправним инжењерима. Тражи да се чл. 11 измени, те да се ова коресподен-
ција врши преко самоуправних власти. __Не прима се тредлог 57 је члан 71 остао по.
пројекту. Чл. 72 прима се по пројекту. Чл. 78 . 2 Чл. 74 " МОЈЕ
2
Чл: 75. __Видаковић — Предлаже да се овај члан одоли Станисављевић. — Не усваја са свим ову редак=
_цију, али пма нешто што се може усвојити, а то је да.
инспекција. може упозорити самоуправну власт, дакле, да јој обрати пажњу, ако што год није добро израђено. Ки не пристаје на то да Министар има право казне.
У. Станковић. — За пнжењере се траже нарочите нлалноикадије И понда нема смисла Овом контролисању.
Матић. — Могу се имати ма какве квалификације, па ипак да се не ради као што ваља. — Нужна је нека контрола.
Антић. — Кад се. < саноуправном инжењеру“ таран=
тује пензија, онда се мора вршити п контрола над њим. . Станковић. — Шрема држави стоје самоуправни органи п онп су одговорни а не инжењер, те се не може ни теретитп самоуправни инжењер. = __Андоновић. — Нужна је контрола над сампи инжењером, јер он може завести п сам одбор, а може и изиграти све.
Ј. Станковић. — полио, да. самоуправном ИН-
жењеру наређује самоуправни. органи, и ако неће општина нешто да учини неће моћи ни инжењер. Хтео би да се веже одбор а никако ипжењер.
Антић. — Поједини самоуправни органи су при= времено у општинама и не воде толико рачуна о техничким питањима. После, окружни одбор нема ни времена а ни способности да оцењује техничке предмете. Он може нешто п предложити, али да ли ће се п извршити зависи поглавито од инжењера. А кад инжењер зна да може битп кажњен радиће боље свој посао.
Чл. 75 примљен по пројекту. Овлашћени цивилни ИДО РАИЕ
Уа. 16: ај И 5 у Станисављевић. Тражи да ови инжењери имају "праксе. Илкић. — Налази да не морају пмати праксе. —
Кад добије ранг има. право и на рад И у другим држа-
вама није то прописано. — -
- Ивачковић. = Ови људи раде самостално, за то тражи од њих праксе, п то најмање 5 година. Станисављевић, — Није довољно само 5 година.
праксе, већ да се помене да је радио у државној служби пили јавној грађевинској канцеларији, дакле да пма Фак-= тичне доказе о пракси.
Илкић. "Објашњује свој први говор; вели да се у другим др манама тражи пракса пре но што је ко год добио титулу инжењера, дакле према овим условима тамо п нема потребе да се траже од цивилног инлоњера ове квалификације.
Решено да тачка 1 гласи:
„Да цивилним иносењер добије право проксе мора испунити све а који су пВОп ИС овим законом
ЗЕ з 3
- 5 ж
пре тамна таму
5 |