Srpski tehnički list — dodatak
Год. Х1Х, „СРПСКИ ТЕХНИЧКИ лист“ па ОтрЕ онда се узимају нарозита парчета гвожђа, која се косо Ако узмемо случај узићивања онда је; пресавију и чврсто укотве у лежишта као и носеће | 2 01 01 1014. 1,02. 100 шипке. МЕ == з 'в ја "12 == 8450 смкгр.
Могу се и за средину носача, где је М ах уметнути нарочити комади гвоздених шипака, чије крајеве треба навише пресавити на одговарајући начин.
Напоменули смо да се бетон сме до 4,5 кгрсм= изложити напрезању на смицање. Преоставша смичућа сила (Утах — Ус) преобратиће се у истежућу силу са правцем под 45%, која ће се пренети на превијена гвожђа. Укупна коса истежућа сила је
7 =6о – 45). љ.< 12 === 0.210 с. ђ бо = 4,5)
Кад је 1 број пресавијених гвожђа од Гсма пресека, и онда ће истезање у гвожђу бити ћ Се зе |Види ове обрасце на стр. 65 струч. додатка С. Т.лЛ. за 1907 год. где је с==Е а 4,5 кгрсме = 2']
Из слика 47 до 61 виде се разне диспозиције узенгија. Гвожђе је пљоснато или округло и превија се руком. Арматура плоче изостављена је у сликама. У сл, 52, 54 и 55 представљена је диспозиција са нарочитим попречним шипкама или жицама, којима је задатак да утврде међусобни положај шипака на истезање и да спрече подужне пукотине на доњој површини ребара.
Пример 2.)
Рачунање потребних података за пројекат једног друмског моста.
Унапред одређене димензије у песдужном и попречном пресеку види се из сл. 62 и 63.
Подаци за оптерећење сљедећи су: Стални терети:10 см. гранитна. кал= 2700 кгрм
дрма 12 см. бетон за по-
стељу == 2200. , армирани бетон == 2400 |,
Покретни шејетши Парни ваљак по сл. 64 и сл. 65. теретна кола по. сп. 66 и сл. 67, 68 људска навала == 500 кгр. на 1 ма
У сваком случају треба испитати, да ли ваљак или
кола производе неповољније дејство.
Статичко испитивање има се распрострети на одредбу потребне арматуре. —
1.) Прорачун коловозне плоче.
а.) Стално оптерећење. Гранитна калдрма 1,02. 0,10. 2700 — 270 кгрмза. Мршави бетон 1,03 , 0,20 . 2400 — 264
Коловозна плоча 1,02. 0,12. 2200 — 480 а Укупно == 1014 кгрм:.
Цев.
6.) Оптерећење колима.
Плоча ће трпети најнеповољније оптерећење кад један колски точак (дакле Р — 5000 кгр) поставимо на средину плоче. Ако узмемо, да се притисак точка на бетонској плочи раздељује под 45" рина бити (сл. 69.)
то ће раздеона ши-
==2.22 + 10 = 54 см.
| онда је
А == 2500 кгр.
Ме = 2500 . 50 — 2500 == == 91250 см кгр.
в.) Оптеређење парним ваљком. Поставићемо као у сл. 70. на ваљка (дакле Р = 10000 кгр.) на средину плоче и у=
зећемо да се терет точка Рраздељује под 45% то ће овога пута раздеона ширина бити.
јтежи точак парног
=2. 22 + 106 = 150 см.
Пошто је Рраздеона ширина већа од распона плоче : » 4 који је узет у рачун, то ће моћи само један део при-
тиска од точка ући у рачун за плочу и то: : 100 ја = "150 10000 = 6667 кгр. онда је 6667 . 100 Мр == == 83333 смкгр.
На исти ћемо начин изнаћи и максимални моменат усљед оптерећења са задњим точк
ом теретног ва љ ка (Р == 6500 кгр).
6==2, 22 + 55 = 100. см.
6500 . 100 Мр == == 81250 смкгр.
г.) Макспмални моменат,
Моменти савијања од терета са парним ваљком Мањи су него ли моменат одређен од терета кола. Максимални саобраћајни моменат према томе, ако се и овде узме у обзир континуитет, износи:
2 Мр = 91250 = 60833 смкгр.
3 укупни моменат Мтах — 8450 + 60833 = 69283 смкгр.
Џри претпоставци, да сепритисак точка, како у подужном тако и попречном правцу, раздељује под 45" и да се додирање точка са калдрмом распростира не
3