Srpski tehnički list
БРОЈ 1.
зање (б) 700 Кот на 1 ст“, према том је отпорни моменат :
1100 00
Му ЕЕ т
=7+57 ст,
Овоме отпорном моменту одговара профилисани носач облика [ МЕ 18. 0. КМ ') Р., он притежава У/—169, д=21'9 Ког од 1! т дужине (сравни Тавећепфисћ дег Пише, 14. Ашасе, 5. 282.). Специфичко напрезање које фактички постоји јесте:
1100 00
а Пит 2 169 = 670 Кет на 1 ога“.
Рачунање попречних носача.
|. Покретни терети. И за попречне носаче најнезгоднији положај покретног оптерећења је у овом случају исти као и за међуносаче, само што и десна осовина притискује делимично на попречни носач и то са:
6%х 0:975
т 15 еони (Види слиау 6.)
Притисак међуносача на попречни носач износи :
+, =57+89=796 6
Вредност за Б, израчуната је код међуносача. 2. Стално оптерећење. Ово оптерећење одређено код рачунања међуносача повећава се сад и то:
а) тежином међуносача · · 2219 1'5)=65:7 ђ) тежином 8 комада угаоног
гвожђа |__ 6х6%Хх 08 ду-.
гачких 0:15 т, тежина [11
овог гвожђа је =7'0 ке зхо1ох7т0= 84 с) додатком на случајну већу тежину • + 40. 0 + • == 009
свега 80 Кот.
Стално оптерећење притискује на попречни носач са:
В', = 300 + 80 = 380 ке = 0'38 |.
у) р. М, Р. значи : Пепфасћез Моттај-Ргоћ ,
МОСТ ПРЕКО РАВАНИЦЕ
СТРАНА 5.
Према досадашњем међуносачи притискују на попречни носач у местима утвђења силама:
Врт Ву _ 96--038 2
:
4 УНЦА
(Види слику 7.. Максимални моменат је:
Ма ===+99 Х 0:75—83'7485 џи =8374 950 стке, Потребни отпорни моменат је:
–: 94 25() ПБ 5 === 700 === 6:01 =
Ол. 7.
~ ај И о ИЦ ЦИЕ 5
Овоме одговара профилисани носач облика, 1 98. р. КМ. Р. који има У=547, д==+7'9 Кет тежине за ! т.
Специфичко напрезање, које Фактички постоји, изнеси:
0:4794-950" да ОБ0 ан ние
ЛЕ 8 374 950 + 3748 с 547
547
= 690 Кег на 1 ст.
Прорачунавање главних носача.
Одређивање максимални момената, изазвати прелазом двеју локомотива преко моста.
Да би се за сваки пресек у равни попречних носача изнашао онај положај воза, који у томе пресеку производи највећи моменат, најбоље је а и најбрже води цељи послужити се познатом графичком методом. За усвојени систем покретних терета црта се полигон сила и верижни полигон за извесну полну дистанцију (округао број), па се онда покушајем (најлакше) определи најопаснији положај воза за извесан пресек повлачећи закључне стране верижном полигону за разне положаје воза према носачу и сравњујући поједине ординате верижног полигона. Производ из највеће ординате и полне