Srpski tehnički list
ни
Пре но што се прекинути рад настави морају се све спојне површине добро опрати цементним млекдм
(водом у којој је размућен чист цемент), а по том“
прехо старога за везу са новим бетоном набацати 10 пут
дебео слој цеметнога малтера у размери један на један“
(једнаких запремина цемента и песка) па преко малтера
набацати слој новога бетона и снажно набијати.
Ако се рад мора прекинути на бетонској плочи (што треба у напред оценити), онда је најбоље да на
стављење рада — веза старога са новим Зеро буде |
у вертикалним спојницама.
- 15. Ограда: Ограда ће се израдити од кованога или ваљанога гвожђа. Склопљена и утврђена | ограда, озишћена од прљавштине и рђе, на исти начин као и метални скелет, наместиће се на пројектом одређено место и око ње добро набити бетон као што је РАРаН и око скелета металног.
По довршењу моста, ограда ће се обојити један
пут минијумом и два пута сивом масном бојом. 16. Рокови 3
три дана: Од овога ће се одступити само у сдучају, ако елементарне непогоде не допусте рад. Вертикалне талпе са калупа скануће се 5—6 дана.
по довршеноме набијању бетона, а дефинитивно ски- | дање скела допуштено је пп 28 дана по довршеном ·
набијању бетона.
За време док се скеле. не поскидају: дефинитивно,
мора се мост.а нарочито бетонска плоча заштитити од утицаја сунца, ветра и кише.
17. Довршењег моста. Када се паскидају све скеле онда се мора цео мост малтерисати.
Малтер за овај рад направиће се од порт; чанд,цемента, који не мора споро везивати. За израду малтера узећо се на. један део цемента два дела песка, или на два дела; цемента три дела песка по занремиви.
Бетон се мора претходно опрати цементним |
млеком, добро наквасити и по том набацати маптер снажно га" и добро Компримовати на бетон и дрвеним дашчицама (пердашицама) добро угладити. Просечна дебљина малтерског слоја треба да је 5 пут.
Премаз малтером мора се заштитити од утицаја сунца, ветра и кише.
На бетонску плочу озго положиће се 20 пута (у набијеном стању) дебео слој малтера у размери. 12, добро набити и угладити.
Овај слој малтера може се заменити и слојем асфалта.
18. Израда коловоза. асфалт'на бетонској плочи довољно стврдне == што ће оценити надзорни инжењер — МР ДЕЦЕНИЈА се изради коловоза на овај начин:
преко бетонске. плоче положиће се 50 шп. А беше слој просејанога речног кпрупног. песка или ситног шљунка (до 10 пир. пречника);
за рад и скидањ• скела. |Делокупно., ) набијање бетона за мост мора се свршити најдаље за
писник,
· Министар Грађевина
Пошто се „малтер. или“
преко овога слоја песка иззадиће се правилна 100 шип. висока подлога од ломљенога камена; · а преко камене подлоге разастрће се 100. тип.
дебео слој ситнога речнога шљунка или туцаника
(10—980 пић. у пречнику) и. озго посути крупним речним песком или ситним туцаником (као што је прописан за израду бетона).
· Сва три споја укупно морају имати висину од 250 пут. : Са обе стране моста на ивицама 'у подужном правцу израдиће“-се олуци за отицање воде са коловоза. Олуци могу бити од бетона или тесаног камена. Попречни профил олука може бити лук или парабола са шах стрелицом од 50 шт.
ТУ. Предаја = примање објекта.
19. Примање. Саграћени мост примиће од предузимача комисија, коју одреди Министар Грађевина.
Комосија ће се пре свега мерењем уверити, да ли је мост израђен ло димензијама пројектом предвиђеним. инжење ; а о стабилности моста комисија ће се уверити пробним терећењем било подједнако подељеним тере-
том било концентрисаним теретима) који су прописани
3. Те ових погодаба за статичко рачунање.
О овоме раду комисија саставља нарочити заа присуствује му и заступник предузимача, који се мора ради тога позвати. Ако предузимач не дође или не одреди заступника, сматра се да пристаје ва оно; што комисија нађе и реши.
Ако објекат не издржи пробно. оптерећење, него: под“ њим За сву штету од тога сноси сам предузимач.
20. Повраћај ка удаје. Пошто претекну две године дана, од дана, када је мост примљен од предузимача, одредиће нову комисију, која ће прегледати мост и уверити се, како се за то време одржао. и 7"
Ано: се мост у свему. добро одржао, кауција се одмах враћа предузимачу; али, ако на мосту има мана, кварова и оштета које су дошле од рђаве из-
„раде, конструкције или употребљеног рђавог матери-
јала, дужан је предузимач све то претходно у ред
"довести по: примедбама комисијским, па ће му се тек
онда кауција вратити.
Не хтедне ли то предузимач извршити у одрећеноме му року, учиниће то само НА Грађезина на рачун његове кауције.
Код тач. 11. о извршењу скела треба додати и ово:
При изради калупа за моснице и патос ваља се нарочито пцобринути да спојеви талапа буду што мањи
" дакле; да се талпа уз-талпу што боље приљуби те да
се што више спречи отицање. воде, која се. појављује при набијању бетона и која собом односи цемент. што је случајно изос ало из прошлога броја.
" Најиши за пренос кретања и снаге.
(Свршетак)
При коначноме избору кајиша треба пазити на
разне околности; тако н,пр. на величину силе, на обимну
брзину, на величину котура, на дужину кајиша, на трајање покрета, на околну атмосферу итд. Код кајиша који се крећу по сталним и слободним котуровима треба
имати на уму, да виљушка направе за прекид рада (за скидање кајиша са котура) често додирује ивице кајиша, и тиме их троши. За такве случајеве није угодно применити кајише са гумом. То не штети много ' јаче кајише од памука, самањљз длаке и са балатом, те се
За само. извршење даје податке надзорни